Öppna kategorin

Starta eget och köra F-skatt i skogen?

5 inlägg 4525 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Starta eget och köra F-skatt i skogen?

JonasSkogsarbetare  
#165198 Hejsan, är lite nyfiken i hur det ser ut för F-skattare i skogen som både jobbar manuellt och kan köra skotare, skördare m.m. Finns det arbetsmarknad fört? Är sugen å starta upp Nästa vår med eget å skaffa Aktiebolag så man kan fakturera skogsbolag med engång detta går ju inte ida med Egen Firma. tack på förhand.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Starta eget

Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165238 Varför kan du inte faktura bolagen med egen firma? Kräver dom Aktiebolag?
Ja jobb tror jag inte ska vara något problem. Vilken region talar vi om?

Avatar Fallback

Re: Starta eget

sidsjö  
#165260 Hejsan, jo det stämmer att de flesta skogsbolag som är certifierade har krav på sig att i största mån sammarbeta med AB företag.
sen brukar även facket skog/trä motarbeta enskilda firmor, är du maskinförare/ röjfirma mm så kräver de flesta att man kör sin firma i AB.

och det är ingen nackdel att köra i AB heller, handlar det om större investeringar så är det klar fördel och i dagsläget så har insattsen för att starta AB sänkts till 50 000 från att ha varit 100 000

Användarvisningsbild

Re: Starta eget

Kjell S  
#165277 Kan alltid komma överens om att fakturera a´conto - för att t.ex. täcka maskiner eller så.

Kör så i början, så får du kapital till att starta AB...

Avatar Fallback

Re: Starta eget

JonasSkogsarbetare  
#165285 VI pratar om Skaraborg å Älvsborgs området där jag befinner mej. Har kikat en del på AB och de känns som att drar jag igång med de så behöver man ju inte oroa sig något mera för faktureringen så sett. Tack för svaren :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).