Skogsröjning

Regler för skogsröjning

5 inlägg 4754 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Regler för skogsröjning

Pehr  
#164260 det står en skotare på andra sidan åkern och samlar ihop nyfälld sly.
har inget emot att de gör det på dagtid, men den här snubben verkar bara göra det på kvällen och natten (?)
skitstöriga dova brumljud konstant

gick dit i förrgår kväll och sade till honom, men det verkar inte hjälpa...

Brukar man inte ha särskilda tillstånd för sådan typer av arbeten när det finns bebyggelse? tex tider när buller får ske.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Regler för skogsröjning

Tosca  
#164264 Jag har hört att flistuggarna har begränsningar i tillåtna körtider, iaf när de är nära bebyggelse.
Fram till tio på kvällen kommer du nog ingenstans med dina klagomål skulle jag tro.

Avatar Fallback

Re: Regler för skogsröjning

Pehr  
#164265 han håller på till långt efter tolvslaget, frågan är vart man ska klaga...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Regler för skogsröjning

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164267 Hur stort är problemet egentligen, han lär ju inte kunna hålla på i flera veckor i sträck, utan problemet lär ju bara hålla på ett par kvällar.

Men vist, speciellt som du har påpekat ( tar för givet att du var lugnt och sansad när du sa till, och inte gick fram och gapade och skrek att nu får det f*n vara nog osv.) att du blir störd av detta så borde han ju inte hålla på allt för länge på kvällen och försöka lägga mer av arbetet på dagen.

På frågan vart du skall klaga, börja hos markägaren.

Avatar Fallback

Re: Regler för skogsröjning

Pehr  
#164269 var precis min andra tanke (efter "vad i helvete är det som låter"). Hur många dagar per år är det egentligen? det är inte alls högt.Han försöker säkert jobba undan för att komma hem till fru och barn i tid till helgen osv.

nej, jag frågade hur långe han skulle hålla på, hur många dagar han hållt på och hur många dagar till. Försökte verkligen inte skälla ut, för det hjälper inte,dessutom har jag inte sån pondus :) Hörde inte riktigt allt han sade om hur länge till för maskin lät, men tror inte det blir så länge. Hoppas att han har oss lite i baktanke iaf. Han såg inte arg ut iaf :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).