Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

John Deere Skördare 8WD (1270E)

45 inlägg 37553 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

John Deere Skördare 8WD (1270E)

JD 2006  
#163346
Roundup från admin 2 juni 2013 skrev:Rykten säger att John Deere kommer visa JD 1270E IT4 som åttahjulig (8WD) på Elmia Wood 2013. Bild på en trolig 1270E 8WD finns nedan som kommer från våra album.

7849


Ja stämmer det att John Deere kommer med 8WD skördare?
Vilka modeller?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: John Deere Skördare 8WD

1470E  
#163368 Kjører 1470E. Ser ikke noe stor fordel med 8- hjul på hogger. Kommer du ikke fram med 6-hjuls hogger i bløyta, kommer i hvertfall ikke lassbæreren fram. I dårlig terreng er det bra med STORE HJUL.

Avatar Fallback

Re: John Deere Skördare 8WD

Torpan  
#163404 Vilka modeller vet jag inte men den försäljare som var ute och tittade på dom maskiner
företaget skall byta nu säger att dom kommer med en 8hjuling.
När sas det inget om, men kan ju inte vara så långt borta när man pratar om det.

Användarvisningsbild

Re: John Deere Skördare 8WD

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163421 Ja john deere har väll blivit nervösa nu när ponsse har klättrat upp som nummer två i världen på kortvirkesmaskiner, enligt boggi så är det 8wd skördarna som har lett till en stor ökning i försljning, stog även att ponsse skulle vässa servicenätet i sverige för o ta ytterligare andelar,

personligare ser jag bara fördelar med 8hjuliga skördare, lägre marktryck, stabilare, o sen är en 8hjulig skördare som är försedd med band runt om mycket bättre o klättra med i branter

Avatar Fallback

Re: John Deere Skördare 8WD

Mudderland  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163428 Verkar vara da shit med 8wd nu. Tror rottnes h11 säljer ganska bra också vad det verkar.

Avatar Fallback

Re: John Deere Skördare 8WD

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163459 Det gick rykten om en 8-hjulig 1270E prototyp i våras.

Avatar Fallback

Re: John Deere Skördare 8WD

JD 2006  
#163534 Har också hört att det iaf ska va 1270:in som kommer med 8-hjul

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere Skördare 8WD

Mäki  
#163537 Är väl ganska logiskt att det är 1270 som kommer som 8WD det har ju alltid varit deras flaggskepp.

Avatar Fallback

Re: John Deere Skördare 8WD

_Espen  
#163765 2013 har jeg hørt de kommer på markedet.

Användarvisningsbild

Re: John Deere Skördare 8WD

johaniskogen  
#163768 det är ett fördärv med 8hjul, jag vill då inte ha det, funderar på om ja ska köpa en 6hjulig skotare med.

Användarvisningsbild

Re: John Deere Skördare 8WD

Mäki  
#163771
johaniskogen skrev:det är ett fördärv med 8hjul, jag vill då inte ha det, funderar på om ja ska köpa en 6hjulig skotare med.

Varför?

Avatar Fallback

Re: John Deere Skördare 8WD

Mahg  
#163780 Visst finns det fördelar med 8 hjul vad gäller framkomlighet men komfortmässigt ser jag det inte som självklart. Ett stort hjul känner av en stubbe bara en gång och klättrar mjukare. Kör själv Ergo och om dom kunde kombinera niveleringen med fjädring på den axeln skulle det nog bli riktigt bra.
En nackdel med enkelaxeln är förstås att den har en större tendens att halka ner från stubbar/stenar och det är ju då de värsta skakningarna uppstår.

Användarvisningsbild

Re: John Deere Skördare 8WD

johaniskogen  
#163783
Mäki skrev:
johaniskogen skrev:det är ett fördärv med 8hjul, jag vill då inte ha det, funderar på om ja ska köpa en 6hjulig skotare med.

Varför?




vet inte, ville bara vara motvals, men ser ingen fördel eller anledning med 8wd iaf, det är smidigt med 6wd, o det drar bra när man ska uppåt.


jag ska ringa min försäljare i morgon o fråga om det kommer nått 8wd så ska vi se vad han säger..

Användarvisningsbild

Re: John Deere Skördare 8WD

johaniskogen  
#164996 det är inte något 8wd på gång...

men johndeere funderar på det..

sä lät det häromdagen iaf..

Användarvisningsbild

Re: John Deere Skördare 8WD

mikado  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165037 John Deere har flera provmaskiner som är 4-6-8 hjuliga med olika kranar monterade,
Inga beslut om tillverkning finns ännu.
kanske en CH7 XL till 1470E :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).