Skördare

Uppgraderad arbetshydraulik JD 1070D

5 inlägg 2879 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Uppgraderad arbetshydraulik JD 1070D

Algiz  
#157328 Arbetshydraulikpumpen på vår ena 1070d -06 rasade för några dagar sedan. Då fick vi idén att uppgradera från 145 l/min pump (orginal) till en 160 l/min (sitter i 1170 ) tog kontakt med servicelämnare och kollade och JOVISST går det sa dom.. :surp: ..
blev tvungna att byta tryckslangen och fixa några andra kopplingar samt adapterplattan mot motorn. Sedan var det bara att köra (flyttade upp Sprinklertuben nån dm oxå).

vi har 500cc matarvalsmotorer på 745 aggregatet, och med orginalpump ska valsarna snurra ca 140-145 rpm vid 1000 varv på dieselmotorn
nu snurrar valsarna 150-160rpm . :grin:
Kranen går mjukare (och snabbare) :grin:
Sågen går MYCKET snabbare. :grin:
Jag kör nu dieselmotorn på 1350 rpm i gallring (1550 rpm före uppgradering. borde minska bränsleförbrukning ca 1 L/tim) :grin:

Sammanfattningsvis: Det bästa vi gjort på länge !

KAN REKOMMENDERAS !!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Uppgraderad arbetshydraulik JD 1070D

Mäki  
#157331 Vi bytte pumpen i förra veckan men satte i en original så vi skall förhoppningsvis inte byta på ett tag men hur mycket dyrare var den större pumpen?

Avatar Fallback

Re: Uppgraderad arbetshydraulik JD 1070D

Algiz  
#157335 Vet faktiskt inte prisskillnad på en orginal/större pump.. vi hade sån tur att servicelämnaren hade en 1170 pump liggande som bara varit monterad aldrig "jobbad" med.. kunden som köpte 1170in krävde större pump innan leverans.. så den fick vi billigare än en "ny" :grin:
Jag vet att en orginal utbytespump kostar 34500:- på Alftaprodukter och att en ny orginal ligger på ca 60tkr :shock: hos servicelämnare..

   TS
Avatar Fallback

Re: Uppgraderad arbetshydraulik JD 1070D

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157351 Frågade säljaren om det gick att uppgradera 190cc på 1270E till 210cc, men det gick inte utan det fick man göra efter leverans. :(

Avatar Fallback

Re: Uppgraderad arbetshydraulik JD 1070D

novis??  
#157489
Sludent skrev:Frågade säljaren om det gick att uppgradera 190cc på 1270E till 210cc, men det gick inte utan det fick man göra efter leverans. :(

dom 1270 d/e som går här o såld av ----- sitter det jämt 210cc på det fixar en säljare lätt om han vill men slöa o bekväma säljare finns det nog

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).