ons 02 jan 2008, 19:51#15476Hej är det nån som har erfarenhet av värme i hantagen?
Är det skönt när det är kallt?
________________
polaris magnum 500 4*4
kellfri vedvagn
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Värme i hantagen!
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 03 jan 2008, 00:59#15509vi har det på en honda 500 hydrostat i skolan
det finns två lägen, start vilket e varmt som fasen när den gått ett tag, då kan man slå på "on" vilket är lite svalare och den håller då händerna varma
uppskattas helt klart
finns ju billigt o montera själv hur bra de är vet jag inte men
det finns två lägen, start vilket e varmt som fasen när den gått ett tag, då kan man slå på "on" vilket är lite svalare och den håller då händerna varma
uppskattas helt klart
finns ju billigt o montera själv hur bra de är vet jag inte men
Husqvarna 353G E-Tech Triobrake 13"
Husqvarna 125C Grästrimmer
Husqvarna 125C Grästrimmer
tor 03 jan 2008, 23:50#15592rekommenderas, tänkte ett tag sätta det på moppen då jag kör endel på vintrarna men det blev aldrig av
Däremot på en arbetsmaskin så finns det för mig inte större nackdelar mer än att man kanske ska stänga av så den inte står o drar ström i onödan
Varmt o skönt är det iallafall o inte alltför dyrt?
tror man kan köpa "värmeelement" som man sätter runt järnstången ganska billigt, tror ja gav runt 150+knappbrytare
Sen finns det ju färdiga handtag med värme i också?
Däremot på en arbetsmaskin så finns det för mig inte större nackdelar mer än att man kanske ska stänga av så den inte står o drar ström i onödan
Varmt o skönt är det iallafall o inte alltför dyrt?
tror man kan köpa "värmeelement" som man sätter runt järnstången ganska billigt, tror ja gav runt 150+knappbrytare
Sen finns det ju färdiga handtag med värme i också?
Husqvarna 353G E-Tech Triobrake 13"
Husqvarna 125C Grästrimmer
Husqvarna 125C Grästrimmer
fre 04 jan 2008, 16:52#15625Har det på hondan, men köp färdiga handtag det är enklast och blir bäst. Sen kopplar du med ett relä på tändningen så det inte står och drar ström när tändningen är avslagen. Finns två lägen på mina, efter ett tag på högsta går det inte att hålla i dom, blir så varma. Kompletera gärna med "musöron".
Kör Honda TRX 500 FE -06, fullt skogsrustad
Sågar: HVA 357xpg, HVA 42, Partner 500
Sågar: HVA 357xpg, HVA 42, Partner 500
fre 04 jan 2008, 17:09#15628Har köpt nu men har inte satt in dom en.
Det är såna som men lägger runt järnstången det är en knapp med låg och hög värme.
Längtar tills jag sätter in dom
________________
polaris magnum 500 4*4
kellfri vedvagn
Det är såna som men lägger runt järnstången det är en knapp med låg och hög värme.
Längtar tills jag sätter in dom
________________
polaris magnum 500 4*4
kellfri vedvagn
TS
tor 10 jan 2008, 15:57#15979Nu är dom på himmla skönt har dock inte provat så mkt.
Ska prova i helgen!!
________________
polaris magnum 500 4*4
kellfri vedvagn
Ska prova i helgen!!
________________
polaris magnum 500 4*4
kellfri vedvagn
TS
tor 10 jan 2008, 18:33#15989funkar det bra?
Körde en Polaris sportsman x2 500 idag, den gick ju riktigt bra, blankis, körde lågväxel o awd, =inget slir så länge man inte gasa fullt
men hade vart skönt med värme i handtage nu när vi skota ut virke, har du bilder på hur det ser ut på din polaris?
Körde en Polaris sportsman x2 500 idag, den gick ju riktigt bra, blankis, körde lågväxel o awd, =inget slir så länge man inte gasa fullt
men hade vart skönt med värme i handtage nu när vi skota ut virke, har du bilder på hur det ser ut på din polaris?
Husqvarna 353G E-Tech Triobrake 13"
Husqvarna 125C Grästrimmer
Husqvarna 125C Grästrimmer
tor 10 jan 2008, 20:25#15998Ja nu ska man passa på att åka riktigt brett!
Skönt att lägga upp ett fyrhjulsställ på småvägarna
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Skönt att lägga upp ett fyrhjulsställ på småvägarna
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Kör Honda TRX 500 FE -06, fullt skogsrustad
Sågar: HVA 357xpg, HVA 42, Partner 500
Sågar: HVA 357xpg, HVA 42, Partner 500
lör 12 jan 2008, 16:15#16139Har kört i idag och de var riktigt skönt.
Här är en lite bild:
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Här är en lite bild:
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).