Verkstan

Egentillverkad telestart till webasto!!

64 inlägg 35250 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

elis  
#151705 Håller med dig Totte, finns inget som är värt att regga sig på FB för!

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Allus  
#152035 bra

Avatar Fallback

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Hembränt  
#152257 Kul. Som sagt, gamla lurar med döda batterier finns det gott om. Det är lika bra att koppla luren utan eget batteri så slipper man det problemet. Och så får man lite användning av sparat skräp.

När ni skall ha reservdelar, elektronik eller i stort sett vad som helst, titta på ebay.com. Det tar ca 10 dagar att få hem grejerna, men det kan det ofta vara värt. Vissa varugrupper är det ruskig kartell på i Sverige (och i Europa också för den delen). Elfa har visserligen grejerna när man vill bygga, men det kan vara påslag på flera tusen procent.

Som fjärrstart skulle jag nog inte ta dörrklockan utan en fjärr till bil eller garageport. Ibland är det skönt att inte bygga själv.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=rem ... m270.l1313

Avatar Fallback

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

hogge  
#156392 Hur går de med projektet ?

Jag har gjort en egen styrning så man kan slå till brännaren på en mb vito 2008 . Använde ett gsm modem å en pic16f88 microprocessor som styr ett relä.

/hogge

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).