Motorsåg och handhållet

Husqvarna Pro Camp-Förhandstitt på 550XP

88 inlägg 47249 visningar 15 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Pro Camp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155564Jag hoppas Marcus hoppar in o berättar lite om hur han upplevde det.
Jag har lite mer bilder o video, men det tar vi imorgon.

Husqvarna motorsågar

Nonkan  
Jerrka skrev:När kommer den där mörkgråa hva västen ut på marknaden ? Den han till vänster har på första utebilden..

Västen finns nu (enligt ordersystemet iaf, själva väntar vi lite då vi bygger om butiken just nu), ersätter den blå värmevästen. Art. nr. 577 25 29-xx där xx är storlek (50, 54, 58, 62)

Pro Camp verkar varit lyckat, bra initativ tycker jag. Husqvarna jobbar ganska bra med sociala medier och annan marknadsföring.

Robertberg  
#155567En fråga som verkar avundsjuk och missunsam, vad/vem avgjorde vilka forummedlemmar som skulle bli inbjudna?

Kul att Husqvarna satsar på såna här arrangemang, verkar inte som att de har snålat! Alla fick varsin såg att testa/kolla på, nya skyddskläder :)

Användarvisningsbild

#155608Marcus kan nog svara bättre på detta egentligen, det var han som frågade mig om jag ville komma.
Jag ska svara så gott jag kan efter bästa förmåga.

Ärligt talat vet jag inte om jag var helt rätt för detta, om man ser det så att alla skulle vara lika i gruppen.
Nu var det inte så, vi var alla olika med olika intresse och alla fick säga sitt. Det var yrkesproffs, instruktörer, såg skruvare, skogsägare/deltidsproffs. En bra blandning som lyfte många ämne runtomkring såg.

Kepsen vi fick kommer att bli väl använd av mina grabbar.

åberg  
#155609Hur var nya sågarna då? Nyheter/skillnader mot tidigare?

Användarvisningsbild

Nonkan skrev:Pro Camp verkar varit lyckat, bra initativ tycker jag. Husqvarna jobbar ganska bra med sociala medier och annan marknadsföring.

Jag tror inte detta har hänt innan, det är nog första gången det bjuds in helt vanliga tomtar och få säga sitt.

Jag tror det kan vara väldigt nyttigt för dem att få höra vad alla tycker. Inte bara ros utan lite blandat så de får en chans att utveckla sig.

Här i Sverige tror jag det behövs mer än nånsin.

Det gäller nog alla märken.

Användarvisningsbild

#155611Det var många skillnader mot 346. Vi kommer till det lite senare.
Har lite bilder till o lägga ut och video.

marcus_hqva  
#155618Hej,
kul att läsa och se alla bilder efter en riktig kanonhelg! Jag hoppas och tror att alla inbjudna fick ett bra tillfälle att bekanta sig med 550 XP och även jämföra med föregångaren.

Som svar på frågan om västen är det en värmeväst som funnits i Husqvarna-sortimentet sedan i fjol. Har dock inte funnits på hemsidan utan bara hos återförsäljarna, men ska se till att den kommer ut även där så ni kan kika på den. Återkommer med länk när den ligger ute.

Till Pro Camp ville vi ha ett brett spektrum av olika såganvändare från hela Norden. Så, som Mange skriver, var det en salig blandning av folk som på olika sätt (professionellt eller halvprofessionellt) använder eller kommer i kontakt med sågar av den här typen. När det gäller urvalet på Skogsforum så ville vi få lite geografisk spridning (nu fick ju några förhinder så det blev mest sydsvensk representation), sen kollar vi förstås på vilka som är mest aktiva på handhållet. Det är ju alltid en chansning när man bjuder in folk man inte träffat, men jag måste säga att det föll extremt väl ut :wink: Både Naders och Mange är goda företrädare för Skogsforum. Intresserade, insatta och dessutom trevliga prickar!

//Marcus, Husqvarna

marcus_hqva  
#155641Här är länken till västen:
http://www.husqvarna.com/se/forest/acce ... /#articles

//Marcus, Husqvarna

Användarvisningsbild

Användarvisningsbild

#155647Lördags kvällen:

Bild

Bild

Bild

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155649Mycket trevliga bilder.Hoppas Lasse Strandell lärde er att hantera en Huskvarna en trevlig person som jag känner från den tiden som jag var domare på motorsågstävlingar.
Då fick man en bra genomgång hur man jobbade säkrast.

Kenthf  
Nonkan skrev:
Jerrka skrev:När kommer den där mörkgråa hva västen ut på marknaden ? Den han till vänster har på första utebilden..

Västen finns nu (enligt ordersystemet iaf, själva väntar vi lite då vi bygger om butiken just nu), ersätter den blå värmevästen. Art. nr. 577 25 29-xx där xx är storlek (50, 54, 58, 62)

Pro Camp verkar varit lyckat, bra initativ tycker jag. Husqvarna jobbar ganska bra med sociala medier och annan marknadsföring.

Finns nya skyddsbyxorna att beställa oxå?

Användarvisningsbild

Kse  
#155654Kul med sådana event när man får komma och klämma lite på nyheter och träffa folk bakom.
Slår det väl ut så följer säker fler tillverkare efter.
Men uttagningen av forumets medlemmar måste ha varit stenhård, 4 av 13000 medlemar inbjuda!
Både skåne och blekinge var ju representerat så visst var det goelogisk spridning, men kolla in sverigekarta nästa gång.
Men jag är inte bitter. :wink:

marcus_hqva  
#155655:grin:
Kse skrev:Men uttagningen av forumets medlemmar måste ha varit stenhård, 4 av 13000 medlemar inbjuda!
Både skåne och blekinge var ju representerat så visst var det goelogisk spridning, men kolla in sverigekarta nästa gång.
Men jag är inte bitter. :wink:

Håll ut Kse! Vem vet, kanske blir det fler tillfällen :wink:

Kenthf: nya skyddsbyxorna börjar levereras ut till återförsäljare från mitten av februari.

//Marcus

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).