Skördare

Stormskördare

16 inlägg 6428 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stormskördare

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild

Re: Stormskördare

Mäki  
#153467 Han försöker väl med ett marknadsförings trix riktad till dom som drabbats av vindfällen och letar efter en maskin att ta vara på virket med.

Användarvisningsbild

Re: Stormskördare

loppan  
#153477 Den kanske bara går när det blåser :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stormskördare

snubblaren  
#153479 Inte för att vara för ot men hur fn apterar man virket med den dära tingesten får man köra med ögonmått eller finns det något sätt att få ut diameter och längd på stockarna?

Användarvisningsbild

Re: Stormskördare

totte  
#153483 Den har väl både längd och diametermätning i processorn. Brukade processorerna ha även på den tiden.

Avatar Fallback

Re: Stormskördare

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153486
snubblaren skrev:Inte för att vara för ot men hur fn apterar man virket med den dära tingesten får man köra med ögonmått eller finns det något sätt att få ut diameter och längd på stockarna?


En av dom där med ATÖ (Automatisk Toleransövervakning) som komplement till befintlig reläautomatik slår samtliga maskiner på marknaden i fråga om längdnoggrannhet :D

Användarvisningsbild

Re: Stormskördare

finskpinne  
#153488 Å vem fan behöver ljuddämpare!!! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Stormskördare

Valmet6400  
#153490 Snyggt med "side pipe" :D

Användarvisningsbild

Re: Stormskördare

finskpinne  
#153491 Det var kanske det han menade med "stormskördare", att den låter som en storm....

Avatar Fallback

Re: Stormskördare

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153498 Det kanske är dubbeloptisk mätning på den;)

Användarvisningsbild

Re: Stormskördare

Skogshuggarninorr35  
#153529 Jag började i en sån maskin, men den var ombyggd med dapt dator.
Och jag håller Simba den var bombsäker på mätningen.
Jag kan längta tillbaka till den ibland för dom träd man fick upp i aggregatet åkte igenom utan några större besvär :mrgreen:

Men att köpa en sån maskin idag som inte har gått på några år är ingen höjdare, den kostar förvisso bara 100 000 men snart har det blivit nåt storhaveri för 100 000 till.

Avatar Fallback

Re: Stormskördare

åberg  
#153550 "Kanonfina däck"... Mjaa. :smile:

Avatar Fallback

Re: Stormskördare

Tosca  
#153551 Vad har du för krav egentligen, det finns ju gummi kvar på fälgarna ännu...

Avatar Fallback

Re: Stormskördare

åberg  
#153553
Tosca skrev:Vad har du för krav egentligen, det finns ju gummi kvar på fälgarna ännu...

:lol:
Vet inte vad jag har fått det ifrån, att det ska vara mönster i däck. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Stormskördare

Valmet6400  
#153610 http://www.blocket.se/dalarna/Osa_706_t ... m?ca=6&w=1

Slagkraftig marknadsföring verkar vara försäljarens grej, tror detta är densamma...men som "vedmaskin" denna gång :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).