Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Griplastare (hydraulkran) typ kranman

9 inlägg 9817 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Griplastare (hydraulkran) typ kranman

fritidsbonden  
#151782 Hej!
Jag är på jakt efter en kran till min ATV. Jag har en bra vagn som jag byggt själv, men skulle vilja bygga på den med en bra kran. Är det någon som vet var jag kan köpa kran, hydraulaggregat och spakställ till min maskin. Gärna förslag på billiga lösningar...... kan även ta in förslag på kinaprylar......

mvh FB



   TS
Användarvisningsbild

Re: Griplastare (hydraulkran) typ kranman

Seabass  
#152041 Kranman säljer lösa kranar och delar.

Avatar Fallback

Re: Griplastare (hydraulkran) typ kranman

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152051 Även avesta vagnen sälger lösa delar!

Avatar Fallback

Re: Griplastare (hydraulkran) typ kranman

fritidsbonden  
#152071 Hej
Tack för tipsen, men jag är nog mer ute efter en Kina lösning(trotts att jag inte vill) för denna gång är pengarna mer viktiga än kvalitén. Vad tror/vet ni om kellfris kranvagnar? Säljer de bara kranar?

   TS
Avatar Fallback

Re: Griplastare (hydraulkran) typ kranman

skogshasse  
#152076
fritidsbonden skrev:Hej
Tack för tipsen, men jag är nog mer ute efter en Kina lösning(trotts att jag inte vill) för denna gång är pengarna mer viktiga än kvalitén. Vad tror/vet ni om kellfris kranvagnar? Säljer de bara kranar?

hej vad får en kran kosta och vilken storlek söker du staffare säljer bra kranar mvh skogshasse

Avatar Fallback

Re: Griplastare (hydraulkran) typ kranman

skogshasse  
#152078
skogshasse skrev:
fritidsbonden skrev:Hej
Tack för tipsen, men jag är nog mer ute efter en Kina lösning(trotts att jag inte vill) för denna gång är pengarna mer viktiga än kvalitén. Vad tror/vet ni om kellfris kranvagnar? Säljer de bara kranar?

hej vad får en kran kosta och vilken storlek söker du staffare säljer bra kranar mvh skogshasse

hej på er igen om du tittar på blocket på timmerkran så finns det en kran som heter wekla för nästan 40000 och den tror jag är en (kinakran) men lägger du på lite pengar så får du en farma eller mowi som jag tror är bättre i kvaliten (obs jag tror jag vet inte) lycka till i ditt sökande mvh skogshasse

Avatar Fallback

Re: Griplastare (hydraulkran) typ kranman

Raknari  
Avatar Fallback

Re: Griplastare (hydraulkran) typ kranman

fritidsbonden  
#152310 Hej.
Jag har tittat lite på det underlag ni har försett mig med, man tackar. Som det ser ut nu är det kellfri och Wekla som ligger bäst till. Wekla säljs ju av Nima och har en bra sida där man kan se vad det kostar att köpa en kran med aggregat. Men jag letar vidare och hoppas att någon kan komma med för och nackdelar med respektive maskin. Jag kommer i huvudsak att sätta en skopa på rotation och använda den för dikning, men även för att köra med grip och stockar.
// fb

   TS
Användarvisningsbild

Re: Griplastare (hydraulkran) typ kranman

Jojac  
#324125 Gammal tråd att återuppliva. :-)
Jag är nu som trådskaparen en gång var på jakt efter kran till min atvvagn.
Har kollat på en kran från forestone.se

Kostar komplett med hydraulik, stödben, kran och hondamotor ca 32000kr
Någon här som vet eller hört något om denna?

Fina märkeskranar och kompletta vagnar är i dagsläget för dyra för mig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).