Skogsarbete

Starta upp en Vimekgrupp

8 inlägg 3502 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Starta upp en Vimekgrupp

kjellberg  
#151746 hej
jag tänkte att starta egert inom skog tänkte skaffa en vimek skördare å skotare me bioklipp så jag vill se om de är någon som är intresserad vill ha många kunder maila mig då på bengtsgard@live.com



   TS
Avatar Fallback

Re: jobb

Valmet830.3  
#151749 Vet ju inget om dig/din bakrund osv.

Men ett tips är att skaffa F-skatt, och börja med att se om du hittar lite manuella röj/gallrings jobb eller hyr ut dig som manuellhuggare till andra entreprenörer och försök hitta jobb direkt hos skogsbolagen.

Detta tror jag är ett bra sätt att skapa ett bra kontaktnät. Med en Vimek är du ju ganska begränsad i dina uppdrag, Ett sätt som kan fungera är ju att ha någon form av samarbete med entreprenör med större maskiner

Avatar Fallback

Re: jobb

kjellberg  
#151752 okej men jag har jobbat som röjning lite huggning hos min far som har egert men maskinernerna är så jävla dyra,men jag är myckert maskin intresserad,jag tycker de är svårt att hitta jobb me maskinerna för de är så små ju

   TS
Avatar Fallback

Re: jobb

Valmet830.3  
#151754 Tror det är bättre att satsa på en bra begagnad maskin i större format än en Vimek, för mig är Vimek i första hand en "gör det själv" maskin.

Men det är min personliga åsikt.

Avatar Fallback

Re: jobb

kjellberg  
#151756 okej men en rottne h8 i ställert men är ju datore som man är dålig på

   TS
Avatar Fallback

Re: jobb

inkazar  
#151761 En dator kommer du inte ifrån i dagens skogsmaskiner.

Avatar Fallback

Re: jobb

Engvall  
#151822 Jag hade nog hittat en lite större skotare och monterat klipp på den, annars är iden bra.
Vilket område skall du köra på.
Har lite kontekter med flisare som behöver någon som röjer vägar och mindre bestånd.
MVH

Avatar Fallback

Re: jobb

kjellberg  
#151853 nä ja har inga kontakter ja vill samla ihop kunder,hallands län tänkte ja

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).