Verkstan

Egentillverkad telestart till webasto!!

64 inlägg 35270 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Kse  
#149882
finskpinne skrev:Alltid lika kul när man hittar på en massa såna patenter på sina maskiner!!! Skulle gärna se minerna på dom stackarna som köper maskinerna efter mig när nån av mina uppfinningar går sönder och dom skall börja felsöka och inser att det inte alls ser ut som i serviceboken!!! :D

Ja det är nog samma här. :grin:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Knegarn  
#151262 ok nu har jag testkört alla möjliga saker :)
Med en telefon funkar det prima, en optokopplare (halvledarrelä) på vibratormotorn eller högtalaren, möjligen en kondensator för att jämna ut signalen samt ett motstånd för att inte bränna dioden i relät. sen efter det får man då antingen direktkoppla bakom knappen på klockan eller sätta et tidrelä o dra ifall man vil ha kontinuerlig ström.
Idag när jag var på en lite större affär o julhandla så gick jag förbi en dörrklocka som det stod trådlös på.... TRÅDLÖS tänkte jag o börja läsa.. upp till 150 meter wow, här är ju remoten till värmaren till bilen me lite ombyggnad! min sambo suckade i vanlig ordning och muttrade nått om att du o din el..
till saken hör att jag har tilsammans med min svåger monterat en eber i min bil samt en webasto i hans bil senaste veckan så kvällarna har varit fulla :D
Utöver allt detta så hitta jag en toppen bra app (aparto heter den) till androiden där man kan förprogramera sms och kilentens namn samt nummer, så nu har jag en ikon på telen som jag öppnar och får upp en ruta med alla maskiner och bilar jag har värmare i. då räcker det med ett knapptryck på namnet på maskin som ska igång och smset sänds iväg (har lite olika koder som ska iväg på dom olika modemen)
med andra ord, en fjärrstyrning till en värmare kan man antingen bygga av en dörrklocka för 9,90 eller en telefon som ligger i en låda + kringelektronik.

   TS
Avatar Fallback

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Gäddviken  
#151440
Slurfi skrev:https://www1.elfa.se/elfa3~fi_sv/elfa/init.do?item=30-621-14&toc=20140

Vad är detta?
326:-

Den skulle säkert kunna användas men priset är i € (eurro)

Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#151444
Knegarn skrev:Utöver allt detta så hitta jag en toppen bra app (aparto heter den) till androiden där man kan förprogramera sms och kilentens namn samt nummer, så nu har jag en ikon på telen som jag öppnar och får upp en ruta med alla maskiner och bilar jag har värmare i. då räcker det med ett knapptryck på namnet på maskin som ska igång och smset sänds iväg (har lite olika koder som ska iväg på dom olika modemen)
med andra ord, en fjärrstyrning till en värmare kan man antingen bygga av en dörrklocka för 9,90 eller en telefon som ligger i en låda + kringelektronik.



Underbart en sådan app har jag letat efter länge äntligen kan man skicka sms till värmarn med ett enkelt tryck

Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Knegarn  
#151505
huggarn82 skrev:
Knegarn skrev:Utöver allt detta så hitta jag en toppen bra app (aparto heter den) till androiden där man kan förprogramera sms och kilentens namn samt nummer, så nu har jag en ikon på telen som jag öppnar och får upp en ruta med alla maskiner och bilar jag har värmare i. då räcker det med ett knapptryck på namnet på maskin som ska igång och smset sänds iväg (har lite olika koder som ska iväg på dom olika modemen)
med andra ord, en fjärrstyrning till en värmare kan man antingen bygga av en dörrklocka för 9,90 eller en telefon som ligger i en låda + kringelektronik.



Underbart en sådan app har jag letat efter länge äntligen kan man skicka sms till värmarn med ett enkelt tryck

eller hur, a satt o fundera på att göra en egen app men när a leta lite på "one click sms" så hitta a dendär!! webasto och eber har u egna appar men där sitter meddelandet förprogramerat och stämmer inte överrens med alla olika gsm modem

   TS
Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Knegarn  
#151506 ikväll har det sett ut såhär, fast 90 grader medsols! :D

http://www.facebook.com/photo.php?v=260 ... =2&theater

   TS
Avatar Fallback

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Tosca  
#151515
Knegarn skrev:ikväll har det sett ut såhär, fast 90 grader medsols! :D

http://www.facebook.com/photo.php?v=260 ... =2&theater

En riktig bild för oss som vägrar FB vore trevligt.

Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

totte  
#151568
Tosca skrev:
Knegarn skrev:ikväll har det sett ut såhär, fast 90 grader medsols! :D

http://www.facebook.com/photo.php?v=260 ... =2&theater

En riktig bild för oss som vägrar FB vore trevligt.


Just det!

Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

viktor meck  
#151623 länken funkar inte för mig, och jag har fb :sad:

Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Knegarn  
#151628 det är en videosnutt på en webastokörning i skruvstäd med blomkanna som vattentank, inget direkt upplysande att se :) ja ska köra upp den på dutuben ifall ni vill sen nått så ointressant :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Skogshuggarninorr35  
#151629 Han törs väl inte visa vilket ormbo med kablar han har åstadkommit :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

totte  
#151638
Knegarn skrev:det är en videosnutt på en webastokörning i skruvstäd med blomkanna som vattentank, inget direkt upplysande att se :) ja ska köra upp den på dutuben ifall ni vill sen nått så ointressant :D


Finns inget som är så intressant som ointressanta små filmer. I synnerhet om dom innehåller blomkannor. :D =))

Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Knegarn  
#151649 testa tryck på länken nu då, nu är den iaf. offentlig! o totte. REGGA DIG PÅ FB OM DET INTE FUNKAR!! :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

Skogshuggarninorr35  
#151652 Ja de funka ju bara fint :-bd

Användarvisningsbild

Re: Egentillverkad telestart till webasto!!

totte  
#151686
Knegarn skrev:testa tryck på länken nu då, nu är den iaf. offentlig! o totte. REGGA DIG PÅ FB OM DET INTE FUNKAR!! :D


Det funkade, och vilket cineastiskt mästerverk, stum av beundran. Särskilt intressant med den originella vinkeln som framhäver den den symboliska laddningen i vattenkannan och så fint matchar det kärva budskapet i ljudsättningen. Får 4,5 reläer i betyg.

ALDRIG I LIVET :mrgreen: !

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).