Socialt (mer om oss)

Historien bakom ditt alias på skogsforum

150 inlägg 67671 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Chainsaw Charlie  
#151147 Stal mitt rakt av från W.A.S.P.s slagdänga. Jag har följt skogsforum till och från sen det startade utan att regga mig. Sen en natt drömde jag att jag var inloggad här som Chainsaw Charlie och sen var det inte mycket mer att fundera på.

Lyckligtvis har jag inget mer gemensamt med skivbolagsdirektören som låter handlar om mer än att "the chainsaw's my tool" men namnet kombinerar på något sätt två av mina stora passioner, skogen och hårdrock.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EZ1-tSsq9xk[/youtube]

Elmia
Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

mashun02  
#151214 Från studentmailets dagar. Första två och sista bokstaven i förnamnet och första och sista två i efternamnet. 02 för året jag skaffade mailet.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

enestören  
#151221 Jag hugger och säljer en hel del ene störar till gärsgårdar.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Gubben  
#151227 Jag har blivit kallad gubben sen jag var 18 år så nu kallar alla mig gubben.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

boksson  
#153959 På min skogsfastighet finns det ett område med bokskog, fint som bara den på vår och höst, därav boksson,

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

HankTheTank  
#156950 Blev kallad det i skolan många ggr så det fick det bli

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

brunett678  
#160557 Hej på er alla "skogisar"


...mitt nick kommer ju från ...Bruunett Mini 678F... skotaren från Filipstad, använder det ofta, lätt att minnas.

Kommer ni ihåg varga vintern 1966/67 ? ..då körde jag en Bruunett BM 350, den 7:e i tillv. ordningen. Vagnshjulen hade endast drivning "framåt" men jag vill påstå att den hade samma kapacitet som en modern skotare av idag, det tog 9 minuter att lossa ca13 m3.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

risarn  
#160587 mitt nick kommer sej av att jag på 90 talet gallrade försiktigt i tallskogar för att träden skulle risa av sej,kvista sej av ljusbrist...efter det fick man heta risarn....västgötadialekt för risaren

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

benestad  
#160653 Hej alias namn kommer från den by jag bor i enkelt men känns bra :smile:

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

johan eriksson  
#160654
benestad skrev:Hej alias namn kommer från den by jag bor i enkelt men känns bra :smile:

Benestad strax söder om Alvesta?

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Blivande snickare  
#160681 Varifrån kommer dit Johan? :wink:

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

ord bind  
#160688 skulle skriva ord blind som jag är men efter regestreringen kunde jag ej logga in efter fundering och div test kom jag på att det fatades en bokstav.

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

johan eriksson  
#160690
Blivande snickare skrev:Varifrån kommer dit Johan? :wink:
johan eriksson skrev:Behövs det någon förklaring?

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

mooos73  
#160749 1989 var jag nyinflyttad i en liten by där jag inte kände särskilt många. En kväll kom jag och några nyfunna vänner att vi skulle köra en skrotbil over kanten på ett grustag.
Med en pinne på gasen och videokameran i högsta hugg kom bilen över kanten och landade på taket varvid jag framför kameran sa "fan det blev ju bara mooos".
Videon cirkulerade runt i bekantskapskretsen och folk visste inte vad jag hette så sedans dess har jag kallas mooos i den by

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

totte  
#160827 Trevligt att se en Vännäsbo till här, bor också i en liten by utanför "köpingen" som di gamle säger.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).