Traktorer och processorer

Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

11 inlägg 4807 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

a_larsson  
#144003 Hej , jag har köpt mig en fiat 780 4wd med cs2 hytt som jag tänkte ha till huggarvagnen. är det någon som har en bild eller nån förklaring på hur man sätter ventilpaketet lämpligast? Har haft vagnen på min bm 500 innan o där sitter spakarna in genom nedre rutan. Men på fiaten finns ju ingen nedre ruta och dessutom sitter ju tanken där uppe.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144007 Det är nog inte så mycket annat än en bakrutekil som är lämpligt på dom.

Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

80-90  
#144008 hej jag ha haft flera fiater som jag ha brukat i skogen o jag brukar bara hänga in paketet över den nedre fönster listen, det ha funkat för mej .

Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

a_larsson  
#144194 Okej ja då får det nog bli en sån lösning tillsvidare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

a_larsson  
#144198 Går det att behålla tanken bak om man bygger en bakrutekil förresten?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144199 Är det tankningen det hänger på ,är det väl bara att öppna rutan när det ska tankas.

Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144200 Glömde skriva att det då är bra med ett urtag i kilen för tankningen.

Användarvisningsbild

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

kevin_ford  
#148371 Vi har svetsat ihop en sak som vi sätter där man sätter tryckstången på våran 680 DTH, sedan hänger vi bara ventilpaketet på den.
Fungerar jättebra.

Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

a_larsson  
#150398 Ja jag gjorde med så, som ett T ungefär, det funkar ju bra. Men jag ska göra en kil frammöver så man kan ha rutan stängd, bra när det blir kallt!

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

Fredrik N  
#150750 Jag har en fyrkants profil som är vinklad från tryckstångs fästet upp till ventilpaketet, sen satte jag ett
vinkel järn på ena sidan av ventilpaket sen borrade jag ett hål under fönstret och satte en bult igenom allt för att få paketet stabilare. Jag tyckte det rörde sig för mycket.

Det sitter med två sprintar i tryckstångs fästet, sätter i den ena först och trycker sen upp paketet och sätter sen i den andra, lite tungt ärdet men det fungerar riktigt bra.

Detta är på en fiat 780.

Avatar Fallback

Re: Hur fäster ni ventilpaketen på fiat?

JD 810  
#152661 Vi fäste en 4 kants balk mellan skärmarna och vinklade in det lite mot hytten på ventilpaketet "patu" satt det en u balk då var det bara att hänga på det stabilt i både sidled och stabilt

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).