Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2372 inlägg 761388 visningar 172 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147729
Skogshuggarninorr35 skrev:
Slurfi skrev:Byggde ut ett snedtak för min Fleetline, framme på gården så jag ser den från köksfönstret samt
ett snedtak bakom andra carporten så trädgårdstraktorn får stå under tak och kampera med
skotrarna på vintern och atv mm på sommaren.


Snedtaket på andra sidan kan du ju ha frugans bil också :mrgreen:

Nånånånånå, klart gumman har sin bil under eget tak redan.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147794
D Brown skrev:Ett skärmtak från bovägga ut till tre stolpar, ca 40 m² plåttak. Nu byggdes det som tak över redan strölagt virke, sedan blir det väl något annat bra-å-ha som får stå där.


Scoutman skrev:båtgarage, blev dock virkesförråd i vinter båten kommer nästa sommar!


Jag ser en likhet, man bygger först ett virkesförråd, sedan övergår det till något annat :-?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

viktor meck  
#147819 förvaringshyllor i min arbetsbod. och så monterade jag ljus. kan vara bar att ha nu på vintern :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

TimmberJack  
#149189 Ett skåp åt frun från jysk. Efter div justering förstärkning ska det kunna hålla även till de små huliganerna :surp:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

hawk  
#149223 En del nya köksskåp á la 40-tal till en renovering i köket i somras.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Vedproducent  
#149230 En maskinhall till vedkapning och lagring. Sista asfalten är precis lagd i kväll. Nu ska den resas på Onsdag och sen ska taket på på Torsdag-Fredag och så ström nästa vecka. Blir kanonfin produktionshall.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Klazzon  
#149280 En smådelstvätt ala jim på classic motor fast i stort format (vanlig diskmaskin) Fungerade utmärkt till en startmotor även om det visade sig att den var utom räddning. Tänkte köra motorsågsdelar mm. Borde höja finishen lite iaf. :-) : http://www.classicmotor.se/artiklar/art ... skmaskinen

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149291
Vedproducent skrev:En maskinhall till vedkapning och lagring. Sista asfalten är precis lagd i kväll. Nu ska den resas på Onsdag och sen ska taket på på Torsdag-Fredag och så ström nästa vecka. Blir kanonfin produktionshall.

Bilder?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Vedproducent  
#149331
Slurfi skrev:
Vedproducent skrev:En maskinhall till vedkapning och lagring. Sista asfalten är precis lagd i kväll. Nu ska den resas på Onsdag och sen ska taket på på Torsdag-Fredag och så ström nästa vecka. Blir kanonfin produktionshall.

Bilder?

Det kommer när det är klart och nya vedmaskinen är på plats.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Wärmland  
#149335 En timmerkärra till grållen. Blev faktiskt riktigt nöjd. Använder den även på blazer ibland om de är lång körväg:)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

elis  
#149338 Ett husvagns/traktorgarage med "vidhängande" carport för bilen, nästan färdigt. Fattas tak på carporten hoppas jag hinner på med det innan snön.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

sveakatten  
#149399 Stödben till (mini skotaren) fick en kolv i onsdags och ska få den andra i morgon,bra med Schenker.
Börjar bli färdig med skotaren.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

TimmberJack  
#150572 Adapter kjällve-trima. Blev helnöjd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150655
Wärmland skrev:En timmerkärra till grållen. Blev faktiskt riktigt nöjd. Använder den även på blazer ibland om de är lång körväg:)

Vore skoj med bilder både på grålle med vagn och Blazer.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150710 Pallgaffelstativ till trepunkten till ett par fådda gafflar.
Skjutport så att jag kommer in med traktorn i gamla
vedskjulet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).