Före och efter jobbet

Bonde söker fru!

16 inlägg 7484 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bonde söker fru!

Frippe  
#14518 God afton..

Någon som följer denna tv-serie möjligtvis?

Ikväll är det ju "säsongsfinal", där bönderna gör sitt val av "fru" respektive "man"..

Åsikter om årets deltagare/bönder?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14529 4 ungarlsbönder på "glasberget" som sprätter dynga-harvar åkrar och plockar flyghavre,,,nänä!, inte en chans att man offra någon större tid på sånt.
Men plockar dom in en SKOGS-BRUKARE, som drar igång 346án i timmerskogen och rulla in en Kockums skotare så ska jag bänka mig framför tv´n,,,, :wink: :lol:

Jag lovar!.

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14530 Vad är det närmaste man kommer då? Farlig fritid eller? Klas Ingesson har ju ialla fall hjälm och såg på några bilder.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#14533
Skogshuggarn skrev:4 ungarlsbönder på "glasberget" som sprätter dynga-harvar åkrar och plockar flyghavre,,,nänä!, inte en chans att man offra någon större tid på sånt.
Men plockar dom in en SKOGS-BRUKARE, som drar igång 346án i timmerskogen och rulla in en Kockums skotare så ska jag bänka mig framför tv´n,,,, :wink: :lol:

Jag lovar!.


hehehe ,,,, kan tänka mig att du skulle gå igång lite då :D

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14534
swe#kipp skrev:
Skogshuggarn skrev:4 ungarlsbönder på "glasberget" som sprätter dynga-harvar åkrar och plockar flyghavre,,,nänä!, inte en chans att man offra någon större tid på sånt.
Men plockar dom in en SKOGS-BRUKARE, som drar igång 346án i timmerskogen och rulla in en Kockums skotare så ska jag bänka mig framför tv´n,,,, :wink: :lol:

Jag lovar!.


hehehe ,,,, kan tänka mig att du skulle gå igång lite då :D


Absolut!,,,, :wink:

"Farlig fritid", har jag aldrig kollat på = inga kommentarer.
Däremot brukar dom köra lite "logging" på Discovery, och då bänkar jag mig gärna framför apparaten.

Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14535
Skogshuggarn skrev:.
Men plockar dom in en SKOGS-BRUKARE, som drar igång 346án i timmerskogen och rulla in en Kockums skotare så ska jag bänka mig framför tv´n :lol:

Jag lovar!.





Jag instämmer till fullo med dig Skogshuggarn :) :) 8) 8)

Brukar oxå titta på logging-program på discovery. Senaste jag tittade på, handlade om dom Canadensiska skogshuggarna
(kommer inte ihåg titeln) - vilket program !!!!!!!

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14536
kockums850 skrev:
Skogshuggarn skrev:.
Men plockar dom in en SKOGS-BRUKARE, som drar igång 346án i timmerskogen och rulla in en Kockums skotare så ska jag bänka mig framför tv´n :lol:

Jag lovar!.





Jag instämmer till fullo med dig Skogshuggarn :) :) 8) 8)

Brukar oxå titta på logging-program på discovery. Senaste jag tittade på, handlade om dom Canadensiska skogshuggarna
(kommer inte ihåg titeln) - vilket program !!!!!!!


Har tyvärr missat det,,,, :cry:

Vad hette programmet?, eller ingick det i serien "världens tuffaste brödraskap"???,,,någon som vet?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#14537 rätt program skogshuggarn

Avatar Fallback
Frippe  
#14538 STIHL Timbersports på Eurosports #2 då?

   TS
Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14543 Jag tycker det rent skenerellt är väldigt dåligt med dylika program, finns som sagt några få på Discovery.
Meningen med livet hade också några kul inslag, en galen skåning i diverse maskiner. :D
Annars är det som sagt rätt torrt, kan det vara så att vi är i minoritet...? :shock:

Avatar Fallback
m_guld  
#14643
Skogshuggarn skrev:4 ungarlsbönder på "glasberget" som sprätter dynga-harvar åkrar och plockar flyghavre,,,nänä!, inte en chans att man offra någon större tid på sånt.
Men plockar dom in en SKOGS-BRUKARE, som drar igång 346án i timmerskogen och rulla in en Kockums skotare så ska jag bänka mig framför tv´n,,,, :wink: :lol:

Jag lovar!.

Håller med till 100 körde ut 2 lass igår med kockumen som vi högg förra helgen man får nog skaffa filmkamera snart :D

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14654
m_guld skrev:
Skogshuggarn skrev:4 ungarlsbönder på "glasberget" som sprätter dynga-harvar åkrar och plockar flyghavre,,,nänä!, inte en chans att man offra någon större tid på sånt.
Men plockar dom in en SKOGS-BRUKARE, som drar igång 346án i timmerskogen och rulla in en Kockums skotare så ska jag bänka mig framför tv´n,,,, :wink: :lol:

Jag lovar!.

Håller med till 100 körde ut 2 lass igår med kockumen som vi högg förra helgen man får nog skaffa filmkamera snart :D


Släng upp maffig rulle på "Kocken" här på forumet,,,,,

Då skulle du göra "Skogshuggarn" glad,,,,,,, 😈

Avatar Fallback
m_guld  
#14681
Skogshuggarn skrev:
m_guld skrev:
Skogshuggarn skrev:4 ungarlsbönder på "glasberget" som sprätter dynga-harvar åkrar och plockar flyghavre,,,nänä!, inte en chans att man offra någon större tid på sånt.
Men plockar dom in en SKOGS-BRUKARE, som drar igång 346án i timmerskogen och rulla in en Kockums skotare så ska jag bänka mig framför tv´n,,,, :wink: :lol:

Jag lovar!.

Håller med till 100 körde ut 2 lass igår med kockumen som vi högg förra helgen man får nog skaffa filmkamera snart :D


Släng upp maffig rulle på "Kocken" här på forumet,,,,,

Då skulle du göra "Skogshuggarn" glad,,,,,,, 😈

Ska prova att fixa det efter julhelgerna ska åka och inhandla en ny videokamera först :D

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14682 Problemet med oss "skadade" är vi inte skulle bry oss om vilken tjej det var bönderna föl lför utan hur han tog kurvan ner för berget med Kokums maskinen av -96 år modell med dubbla kamaxlar, turbo matning med splitz fälgar, hudralik krans fäste av c-modell med dubble exponerad vridngskammare. Och då till vår belåtning se att det han hade manuell fällt hade korrket brytmån inom felmarginalen och att fällskärret såg ut att hålla rätt vinkel jämfört med bhm.

Sedan om de låg o grovhånglade i hytten, so wath vem bryr sig?

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#14688 Det gäller ju att "dela upp", glädjeämnena här i livet, Gosse,,,:wink:

Skogen är ett-familj och fruntimmer 2 andra i mängden, och däremellan finns det ingen plats för "Bonde söker fru",,,,tyvärr!.
Aja,,, det kanske lät kaxigt med "fruntimmer", när man som jag, varit gift med ett och samma i snart 20 år. :oops: :lol:

Däremot vill jag understryka att: jag inte har några "förutfattade meningar" om de som väljer att titta på programmet.
Det finns garanterat värre "dravel" att bränna tid på bakom "burken".
Man kan ju tex fråga sig vem som orkar följa med i alla amerika-serierna som går på "betalkanalerna", mitt på blanka vardan?.
Det måste ju vara mer än en heltidssysselsättning om ni frågar mig. :roll:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).