ons 09 nov 2011, 07:05#145135Du bygger ekonomibyggnaden, där det bäst passar sig, och du behöver inget byggnadslov för den.
Glöm inte att: momsregistrering, samt bokföring.
Bokföringen ligger till grund för att kunna deklarera på NE blanketten !
Skogsfastigheter
Köpt oss en lantbruksfastighet

fre 11 nov 2011, 23:36#145493Ekonomibyggnaden får dock inte stå för nära gränsen eller en väg och därutöver finns det begränsningar om det t.ex. finns en sjö i närheten (strandskyddet). Kan vara värt att kolla med kommunen först...
50 ha skog i Enköping
ons 16 nov 2011, 22:27#146106Tack awes och blattniksele..
Skönt att man inte behöver bygglov, så dom kan inte komma i efterhand då om man bygger en maskinhall och ej bygglov..
Får man ex sätta upp en timmer stuga på skogen också? Har ett litet berg där det skulle varit fint med en stuga (utan bygglov alltså)
Skönt att man inte behöver bygglov, så dom kan inte komma i efterhand då om man bygger en maskinhall och ej bygglov..
Får man ex sätta upp en timmer stuga på skogen också? Har ett litet berg där det skulle varit fint med en stuga (utan bygglov alltså)
TS
lör 19 nov 2011, 19:03#146532
Visst!,,,,,
Bara den har utvändig "karaktär" av ekonomibyggnad, kan hänvisas till näringsverksamheten och inte används för "åretruntboende".
DrDamp skrev:
Visst!,,,,,
Bara den har utvändig "karaktär" av ekonomibyggnad, kan hänvisas till näringsverksamheten och inte används för "åretruntboende".
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
sön 20 nov 2011, 16:49#146692
Inte att ge sig fan på, beror på kommunstyrets partifärg kontra din.
Räkna med att någon stör sig på ett skrytbygge, processerna brukar bli tidsödande och dyrbara.
Ett förhandsbesked är det minsta jag skulle rekommendera.
DrDamp skrev:Får man ex sätta upp en timmer stuga på skogen också? Har ett litet berg där det skulle varit fint med en stuga (utan bygglov alltså)
Inte att ge sig fan på, beror på kommunstyrets partifärg kontra din.
Räkna med att någon stör sig på ett skrytbygge, processerna brukar bli tidsödande och dyrbara.
Ett förhandsbesked är det minsta jag skulle rekommendera.
tis 06 dec 2011, 21:15#149463Tackar ska ni ha =) .. MEn det är alltså kommunen man ska prata med ang detta? Annars få jag väl fråga om bygglov då och kosta på det, vad det nu kostar?
Säger dom nej så få man väl sätta upp vindskyd och en liten bastu där
Säger dom nej så få man väl sätta upp vindskyd och en liten bastu där
TS
mån 26 dec 2011, 23:03#152254Själv har jag en carport, men om någon undrar så är det ett traktorgarage, att traktorn inte kommer in där är en annan femma.. ;p
Volvo Bm Buster 400 med Star wirekran och moheda vagn, Polaris Sportsman 500 EFI med Kranman kärra,Husqvarna (Motorsåg, röjsåg, åkgräsklippare, gågräsklippare, handjagare, handskar, stövlar, byxor, jacka, hjälm, hängslen, måttband, allt är Husqvarna
)
) tis 27 dec 2011, 00:46#152259
Aha, då har du en bra anledning att köpa en liten traktor också!
volvo bm skrev:Själv har jag en carport, men om någon undrar så är det ett traktorgarage, att traktorn inte kommer in där är en annan femma.. ;p
tis 22 maj 2012, 23:54#175860
En fyrhjuling alltså?
/Niklas
Tosca skrev:volvo bm skrev:Själv har jag en carport, men om någon undrar så är det ett traktorgarage, att traktorn inte kommer in där är en annan femma.. ;p
En fyrhjuling alltså?

/Niklas
/Niklas

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).