Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Dinli

23 inlägg 20993 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dinli

StenG  
#145806 Är 4-hjulingen Dinli Centhor 800 med skogsvagn en leksak, eller går den att köra ut virke ur skogen med den? Jag har 50 Ha skog och tar reda på vindfällen, barkborregran och lite annat.



   TS
Avatar Fallback

Re: Dinli

StenG  
#146013 Dinli verkara vara ett okänt koreanskt märke. Säljs bl a av Skog & Trädgård.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dinli

jimmp  
#146014 Jag skulle inte rekommendera dinli...har jobbat hos en åf...mycket strul å strulig general agent..

Avatar Fallback

Re: Dinli

ryared  
#146018 Grannen har något elfel på sin Dinli kommer fram något felmeddelande. Han lämnade in den hos en återförsäljare och inte ens dom kunde lista ut vad det var.

Avatar Fallback

Re: Dinli

axwell  
#146022 http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=38545.0

Kolla på detta forum, vet inte vilken Dinli 800 som beskrivs.

Avatar Fallback

Re: Dinli

StenG  
#146135 Tack för tippsen. Det blir min första maskin i skogen. Jag behöver en maskin som är säker och enkel att köra och serva, kunna koppla på en robust timmervagn med radiostryd linkran för att lasta mindre lass med virke och sedan köra ut där det är lite sämre bärighet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dinli

jimmp  
#146136 OM du söker en maskin i den prisklassen så är goes/cf moto bättre...men ingen av dom är ju i närheten av dom stora märkena...men det är ju pris skillnad därefter också..

Avatar Fallback

Re: Dinli

axwell  
#146140
jimmp skrev:OM du söker en maskin i den prisklassen så är goes/cf moto bättre...men ingen av dom är ju i närheten av dom stora märkena...men det är ju pris skillnad därefter också..


Skulle i så fall säga CF-Moto, säljs under Allroad,(generalagent ATV-Sweden), GOES (gen.Olle Olsson Bil, dåligt rykte), och ev under fler märken.


Betr. "stora märken"
Tror att ATV-Sweden är större i Sverige än de gamla märkena som Honda, Kawasaki, Polaris Can-am osv.

Avatar Fallback

Re: Dinli

jimmp  
#146145 det är möjligt att dom är större....men jag tänkte mer kvalitets mässigt..där är det stor skillnad än..även om den blir mindre och mindre...annars håller jag med om att atv-sweden är bättre än olle olsson bil

Avatar Fallback

Re: Dinli

axwell  
#146167
jimmp skrev:det är möjligt att dom är större....men jag tänkte mer kvalitets mässigt..där är det stor skillnad än..även om den blir mindre och mindre...annars håller jag med om att atv-sweden är bättre än olle olsson bil


Det går säkert att räkna på många olika sätt betr. marknadsandel, har inte sett någon helt tillförlitlig statistik.

Tror att vi är överens om det mesta, min praktiska erfarenhet av olika ATV är begränsad.

Avatar Fallback

Re: Dinli

jimmp  
#146168 Har servat och reparerat både suzuki goes dinli mfl...därav mina åsikter om kvalitets skillnad..Tror dock att dom "stora" får börja se över sina priser snart om dom inte ska förlora mer marknadsandelar

Avatar Fallback

Re: Dinli

StenG  
#146215 Jag har inte riktigt förstått vilken maskin du rekommenderar Jimmp.

Jag är beredd satsa ca 80 000 kr och tror mig få en 4-hjuling med timmervagn inkl flak o linkran samt radiostyrd vinch. Jag vill gärna ha skydd för händer och fötter och kanske även störtbåge. Har inte sett störtbåge på någon maskin ännu. Nu måste jag känna på maskinerna. Min fastighet är utanför Flen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dinli

jimmp  
#146218 För 80000:- så skulle jag rekommendera goes eller cf moto...om du vill ha nya grejor..annars är ju en några år gammal suzuki inte fel..

Avatar Fallback

Re: Dinli

jimmp  
#146219 Störtbåge har jag monterat på en honda en gång..kändes inte direkt stadig dock.. handskydd finns

Avatar Fallback

Re: Dinli

skogshasse  
#146279
StenG skrev:Är 4-hjulingen Dinli Centhor 800 med skogsvagn en leksak, eller går den att köra ut virke ur skogen med den? Jag har 50 Ha skog och tar reda på vindfällen, barkborregran och lite annat.

hej varför tittar du inte på en beg vimek eller en alstor då har du drift på alla 8 hjulena

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).