Skördare

Hydraulikbekymmer 901.3

6 inlägg 2302 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydraulikbekymmer 901.3

Martin_D  
#144295 Tappade helt plötsligt orken i hydrauliken. Orkade inte ens lyfta kran när man har maskinen på tomgång. Har konstatera genom att ta bort hatten på ventilen som ställer på pumpen att när man gör det så vinklar pumpen ut och det blir fart på grejorna igen. Så det verkar vara något med utvinklingen av pumpen att göra. Någon som har några bra idéer.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulikbekymmer 901.3

skogsjan695xl  
#144299 sitter en plugg i ett block bak där allt till nivelleringen sitter, lite under paketet, den pluggen sitter det en o-ring på som ryker ibland, det är till LS-signal.

Avatar Fallback

Re: Hydraulikbekymmer 901.3

Martin_D  
#144303 Om den o-ringen skulle gått så borde den väl inte vinklat ut när jag tog av hatten på ventilen eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydraulikbekymmer 901.3

Cruiser_no1  
#144306 Hur många timmar på maskinen? Pumpen?

Avatar Fallback

Re: Hydraulikbekymmer 901.3

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145525 EL fel på kabeln du koppla bort!!

Avatar Fallback

Re: Hydraulikbekymmer 901.3

Martin_D  
#145677 Hej

Har kommit på vad felet var. Har inte haft maskinen så länge men hatten till pumpstyrningsventilen har aldrig haft kontakt = pumpen fullt utvinklad. Rätt som de var så fick den kontakt och då vart de en betydlig skillnad på pumpflödet. Pratade med servicteknikern och fick en kod så att jag kunde justera utstyrningen som jag ville ha den. Den var lite lågt inställd som den var. Nu funkar den ok.
Tack för svaren.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).