Verkstan

radialkolvmotor

19 inlägg 6724 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: radialkolvmotor

skogshasse  
#141703 ja vad ska jag skriva vad ska jag nämna jo det är så att jag letar hydrauliska radialkolvmotorer men det har jag skrivit från början och det är början på tråden så letar du annat leta en annan tråd eller starta en egen det verkar vara väldigt svårt för många att vara seriösa och hålla sig till ämnet det är lika tycker jag i många andra trådar men det är kanske en typisk egenskap hos skogsfolk har ingen att prata med under hela dagen så på kvällen så har dom ett stort behov av att få skriva av sig lika är det med timmerbilar när dom möter varandra då pratar dom i radion mest tomt prat bara för att fylla upp någon saknad av social gemenskap har ni ingen partner som kan fylla det behovet så detta forum kanske kan vara seriöst

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: radialkolvmotor

jonathanA  
#141708 Tjenare! förstår dig! :grin: Vad ska du ha motorn till? jag har blivit tipsad om motorer från Valmet 965 skördaragg. som ska vara lagom till navdrift på tex. skogsvagn.
vi har byggt vedskruv av en motor från ett timberjack 762 skördaragg.


Använd gjärna punkt när du skriver skogshasse :wink:

Avatar Fallback

Re: radialkolvmotor

skogshasse  
#141710 hej på dej det såg väldigt bra ut erat bygge jag vill bygga drift på en mindre skotare för att köra ved och vindfällen vad är det för mått mellan inre och yttre skivan och dia

   TS
Avatar Fallback

Re: radialkolvmotor

Holm  
#141834 Ja, den motorn såg ut att kunna passa...
Klarar höga tryck så man får ut mycket pulver...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).