Traktorer och processorer

Case 1690 och case 1394

5 inlägg 11604 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Case 1690 och case 1394

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13931 Har fått nys på dessa traktorer, 1690 för 109 000 och 1394 för 125 000.

Nån som vet nåt om vad man ska kolla efter på dessa traktorer, dom har tydligen snabbväxel så det kanske är värt att kolla upp.

Sen så sa en bonde att dom case modellerna (vita) skulle visst ha hydraulisk 4-hjulsdrift, kan detta stämma?
Vet att JD har haft det förut iaf.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Boden  
#13941 Vad jag vet så skall man passa sig för 1394 med snabbväxel, de brukar tydligen rackla. Jag har haft en vit 1394 och den hade mekanisk 4-hjulsdrift

Avatar Fallback
Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14053 Har hört mig för och det verkar som att snabb vxl på dessa modeller brukar rappla, 1690´n är utan snabbväxel så jag ska fara och provköra den idag.

Har varit i kontakt med förra ägaren och enligt han var det en bra traktor utan fel och brister, han hadde sålt den för att den var för stor.

Det sitter en trima 1620 och motorn är på 100 hk så det borde bli en bra timmerlass dragare.

   TS
Avatar Fallback
tpmab  
#15296 Hej Braxsele.Finns inga CASE med hydraulisk framhjulsdrift.
Hydrashift vxl lådan på 1394 måste köras ett växelsteg i taget.
Typ 1-2-3-4-3-2-1 annars håller inte lådan.Tål ej att köras som automat.
1690 har en mekanisk låda om den är 4wd .Den 2hjulsdrivna brukar ha hydrashift.Även den mek.lådan är lite underdimmensionerad till den 6cyl.motorn.Samma låda som i 1490.Gäller även hydrashift lådan.

Avatar Fallback
Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15400 har köpt traktorn (1690) och det går en kardan fram till fram axeln, var han som jag pratade med hadde fått det om hydrauliks framhjuls drift vette tusan, kanske blandade ihop det med JD.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).