Små skogsmaskiner och övriga maskiner

minilastare, funker det i terräng ??

83 inlägg 51718 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

ryared  
#139926 Jasso, var den så dyr då gick ju den bort direkt.

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

jd6630  
#140044 jag vet att du kan få ner avanten 75tusen utan problem, o kankse 100 tusen me, så hade vatt ett bra köp
tycker lastbilschaffisar e speciella, tjänar bra o gnäller mycke. men ett eget släkte e ni väl som bor i en lastbil månader i sträck ute på vägarna.

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Månskensbonnen  
#140559 Såg annonsen på din Yanmar, ett litet nätt ekipage. Hoppas du hittar en bra lastare till rätt pris för det måste svida å va tvungen att sälja en sån liten pärla. :|

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#140716 Nja det är väl inte så farligt, bare jag får nåt jag har mer anvending for :wink: . Fö. har jag inte fåt en enda henvendelse, så det kanske inte dlir nåt av det hela enddå, men då har man forsökt.


Henrik

   TS
Användarvisningsbild

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140778
Henrik Petersen skrev:Nja det är väl inte så farligt, bare jag får nåt jag har mer anvending for :wink: . Fö. har jag inte fåt en enda henvendelse, så det kanske inte dlir nåt av det hela enddå, men då har man forsökt.


Henrik



Trodde du skulle ha kvar vagnen till nya maskinen eller har du hittat ett bättre alternativ?

Hälsningar Mikael som gillar Kranman. :grin:

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#140787 Nja vagnen är ju till salu och ja jag har hittat ett annat alternativ, vi får se om det blir av :grin:

Henrik som absolut fortfarende gillar Kranman :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140879
Henrik Petersen skrev:Nja vagnen är ju till salu och ja jag har hittat ett annat alternativ, vi får se om det blir av :grin:

Henrik som absolut fortfarende gillar Kranman :-bd



Bilder så fort som möjligt. 🙏

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#140970 Hej Mikael

Klart det ska bli bilder!!, men jag kan tyvärr inte köpa maskinen innan vagnen är såld. Sen får jag väl erkänna att det jag har hittat är VÄLDIGT långt från det tråden handlar om :grin:

Henrik

   TS
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Månskensbonnen  
#141895 Hej. VÄLDIGT långt från tråden! Du tänker väl inte köpa en skyffel? :P

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Hema  
#141899 Jag säger Bison :) Den har iaf midjestyrning :P

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#142444
Månskensbonnen skrev:Hej. VÄLDIGT långt från tråden! Du tänker väl inte köpa en skyffel? :P

NEJ!! Ny skyffel köpta jag for nåt år sedan och jag har varit mycket noga med att inte nöta for mycket på den.



Hema skrev:Jag säger Bison :) Den har iaf midjestyrning :P


Nej nån Bison blir det inte heller, fast jag tycker det är en underbar liten maskin. faktisk har jag fået en sån här i födelsesdagspresent!!!!!!!!! av min käre sambo :-bd. Hmm får inte upp bilden, fixer det sen

Henrik

   TS
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Månskensbonnen  
#142460 Bison såg bra ut när jag kollade på Elmia i våras men gödsla ut ett stall duger den inte till :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Hema  
#142530 Fann denna nu, dock lite större än minilastare..
Bild

http://www.blocket.se/uppsala/Zettelmeyer_ZL_502_skopa_och_gafflar_36521747.htm?ca=16&w=3 Den har ju lite bättre markfrigång

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#142637 Projekt lastmaskin har lagts ner på obestämt tid. utomhus lyftjob kommer göras med min "nya" traktor som jag fik i present. En BM buster med kran på taket års model 65 (samma som jag) :grin: Den har even insatsplåtar till gripen så jag kan hantera grus,sand,gödsel samt anvenda den till dikning

Henrik

   TS
Användarvisningsbild

Re: minilastare, funker det i terräng ??

stegmaster  
#142767
Henrik Petersen skrev:års model 65 (samma som jag) :grin:

Henrik

Se det, då er vi åtminstone två 65 modeller her. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).