Små skogsmaskiner och övriga maskiner

minilastare, funker det i terräng ??

83 inlägg 51900 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

macke  
#139597
Henrik Petersen skrev:Men!!!
Jag har ju redan en traktor, som jag funderar på att byta ut, läs hela tråden :lol: .

Henrik

Jag kan ske har missat itråden men vad har du för traktor idag :?:

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#139655 Yanmar 1720D vikt runt 1000kg bredd ca.115cm.

   TS
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

ryared  
#139676 Vad tror ni om denna lastare? Har mailat om pris men ej fått svar än.
http://www.blocket.se/alvsborg/Hjullast ... w=3&last=1

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#139690 den där var rigtigt fin, men troligtvis inte direkt billig. Jag har kört Gehl´s glidstyrde maskiner men aldrig provat deres midjastyrde, dom glidstyrde är i allafal bra.

Henrik

   TS
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

ryared  
#139817 Här har du väl en prisvärd maskin dessutom med grävaggregat:

http://www.blocket.se/overkalix/Minigra ... ?ca=15&w=3

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#139853 Den där är fin, jag hadde faktisk set den.MEN! Jag har endnu inte bestemt mig for att byta
och den där maskinen står nästen så långt borta som det går att komma, och så är den skridstyrt och det vil jag inte ha, ska vara midjastyrt.

Henrik

   TS
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

jd6630  
#139878 såg en avant innan på blocket under skåne. inte så dyr helle ro me hytt

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

jd6630  
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

ryared  
#139886 Jag tror trådskaparen är ute efter något lite mindre och billigare. Alla kan inte spela i din liga Jd.

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

jd6630  
#139895 möjligen en 5- serie men dom e nog helkassa i skogen misstänker ja
så nu e 280 tusen för mcke, aa då blir de svårt o hitta nåt. tror henrik vill ha nåt som går att använda o me tanke på att den kanske ska användas till annat me så e de rätt maskin för rätt peng

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#139899 JD: Den är aldeles for dyr for mig, jag har ca 15 tackor och 10 ha betesmark så det är ren hobby. Visst kan man köpa en dyr maskin enddå om man har mycket pengar, men jag är bara en vanlig lastbilschaffis, och jag vet ju fö. vad du tycker om sånna som jag: ett jävla släkte tror jag du skrev i en annan tråd 😡 .

   TS
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

ryared  
#139909 Kolla på den här minilastaren är det någon som har erfarenhet av den? Den lyfter ju mer än dubbelt så mycket som andra och har ett hydraulflöde som ligger betydligt högre än konkurrenterna. Gå in och kolla på produktfakta.


http://www.gianniferrari.se/

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

ryared  
#139914 Här är en film till henrik

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

ryared  
#139916 Och en till

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

axwell  
#139917
ryared skrev:Inlägg av ryared » 57 minuter sedan.
Kolla på den här minilastaren är det någon som har erfarenhet av den? Den lyfter ju mer än dubbelt så mycket som andra och har ett hydraulflöde som ligger betydligt högre än konkurrenterna. Gå in och kolla på produktfakta.


Säkert användbar men från 239´+ moms känns inte försvarbart i Henriks verksamhet.

Visserligen kan en midjestyrd vara smidigare vid tex utgödsling från fårstallet men en liten Kubota med lastare kan nog också göra lite nytta.

Även om du skulle byta in din Yanmar så kommer vi ändå att ligga i samma tråd på forumet.

http://www.bushcrafttrading.com/page26.html

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).