Avverkning (slutavverkning)

säljning av ekvirke

9 inlägg 5040 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

säljning av ekvirke

jonsered 2152  
#138157 Hej! Är det någon som har erfarenhet av att sälja ekvirke. Funderar också på att om man kvistar ekarna när de är små, så växer trädet snabbare då?



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: säljning av ekvirke

jonathanA  
#139251 sålde till kährs-golv i våras! blev besviken! flera 60-80cm diameter stockar som dom klassade ner! men men! nästa gång sågar jag upp dom å säljer det som slöjdvirke!

Avatar Fallback

Re: säljning av ekvirke

Walfridsson  
#139256 vad får man om man säljer som slöjdvirke då ???

Användarvisningsbild

Re: säljning av ekvirke

jonathanA  
#139257 vet ej exakt men det borde bli klart bättre m3-pris!

Avatar Fallback

Re: säljning av ekvirke

jd6630  
#139265 vet nån som gör om de till ekstolpar till hästhagar, har egen stolp maskin o de verkar som han har hittat ett bra ställe för sina stolpar. måste ju va raka, bärna inte för grova
testa

Användarvisningsbild

Re: säljning av ekvirke

jonathanA  
#139271 Vi har gjort massa stolpar av ek hemma! 3x3" på rakorna och 4x4" i hörnen finfina!

Avatar Fallback

Re: säljning av ekvirke

Walfridsson  
#139427 jaså... har ju lite staket och några ekar hemma men vad blir kostnaden på att "fixa" dom till stolp. har lixom ingen egen maskin som kan det och undrara om det blir biligare att ta eget virke och låta någon göra stolp av dom eller köpa färdiga stolp,,

förlåt deta har ju inget med tråden att gör men är lite fundersam bara

Avatar Fallback

Re: säljning av ekvirke

jonsered 2152  
#139684 Tacksam för svaren. Det gör inget fast frågorna flyger iväg. Det finns säkert många som funderar på de här sakerna. Har inte riktigt klart för mig vad man använder virket till och till vem man skall vända sig till,om man vill sälja.

   TS
Avatar Fallback

Re: säljning av ekvirke

borgstena  
#140301 vart finns du och har du mycket ek som du har tänkt sälja av?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).