mån 12 sep 2011, 20:28#138867Jaha.
Jag borrade alltså upp ljuddämparen med ett 7mm-borr och tyckte mej märka en viss skillnad.
Ingen drastisk men ändock....
Nu har jag kört några tankar, ca 5-6 stycken, och helt plötsligt går sågen som en påse nötter!!!
Högre tomgång, svarar mycket dåligt på gas samt att klingan slutar inte att snurra.
Provade att skruva på justerskruvarna utan något nämnvärt resultat.
De rackarna är spärrade dessutom....
Tänkte på vad som skrivits här och fann snart att dämparen sotat igen.
Det gick snabbt
Rensade den efter arbetsdagens slut och nu går den igen.
Dock har jag aldrig upplevt sågen som särskilt rapp i accelerationen och råstark som beskrivs på Husqvarnas hemsida utan den "segar" sig upp lite innan själva kraften kommer och stannar med förvånansvärt lite motstånd.
Nu har jag den större klingan (225mm). Provade lite med 200mm och visst, den blev rappare men tanken med att jag köpte den större sågen var ju att jag ville dra fördel av den något större klingdiametern.
Sågen är max 2 år gammal och utrustad med X-Torq motorn. Vet inte om den var revolutionerande av något slag men jag är knappast imponerad av den iaf.
Jag blandar soppan själv med Husqvarnas egen 2-Taktsolja om det skulle påverka något.
Är det några andra 355FXT-förare som känner igen sig?
Är det ett dåligt ex. jag fått tag i eller är alla sågarna likadana?
Eller är det helt enkelt "human error"
Den siste på Jorden som svälter ihjäl är skogsägaren
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)