lör 27 aug 2011, 23:05#137052Jag har ett holländskt släp som heter variant 3,5 ton. Den är väl helt okej bromsarna kärvar lite men annars har det funkat bra. Men jag skulle nog tipsat om rekos släp otroligt tåliga släp körde ut många gånger med 1,5 kubiks säckar 6 st och det låg på mellan 3,5-4 ton. Och kärran hade en totalvikt på 2,6 ton! Så gom släpen tar väldigt mycket stryk!
Det är många jeepar som får dra 3,5 ton, grand cherokee, cherokee, dodge nitro,commander.
Själv har jagen lincoln navigator och det är en grym dragbil.
Är det nån som har bra tips om kärvande bromsar till släp?
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
Släpvagn - Vad har ni?

sön 28 aug 2011, 10:08#137093
En sån har jag, mkt behaglig storlek och design.
Den känns lätt efter bilen och är samma bredd tv inbyggda hjulhus.
Tyvärr låg lastvikt, 1300kg totalvikt.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
En sån har jag, mkt behaglig storlek och design.
Den känns lätt efter bilen och är samma bredd tv inbyggda hjulhus.
Tyvärr låg lastvikt, 1300kg totalvikt.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
sön 28 aug 2011, 21:39#137159Tippen är bara för påkörning och baklämmen för lastramp - Det blir nog bökigt att tippa av lass på den , Det är nog enklare att fälla sidoläm och skyffla åt sidan det som inte rasar av men det kommer som sagt rak ner bara .
Ganska roligt att köra med kärran på återvinningen där tar dom 200 kr för ett personbilssläp med matjord av prima kvalite !!
Ganska roligt att köra med kärran på återvinningen där tar dom 200 kr för ett personbilssläp med matjord av prima kvalite !!
sön 28 aug 2011, 22:20#137165Nja då vet jag inte om det är intressant. Jag tänkte också när man hämtar grus tar dom ju tre hundra för en kärra. Hade ju varit gott och få med sig 5 ton hem för en trehundring. Men 75 000 blir ju lite mycket bara för grustransporter men hör av dig igen om du inte får sålt den och får sänka priset i dessa bistra tider.
Slurfi, jag saknar mitt gamla hederliga reko släp du måste var nöjd?
Slurfi, jag saknar mitt gamla hederliga reko släp du måste var nöjd?
sön 28 aug 2011, 23:18#137177Jodå, den är helfin.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
mån 29 aug 2011, 23:40#137332Tryck på Besvara-knappen kolla lite längre ned: Bifoga fil
tis 30 aug 2011, 06:48#137343Så här ser min långlimpa ut . Sen har jag ett litet obromsat eu-släp med kåpa till fritidskörning .
Skapa konto
Skapa konto
tis 30 aug 2011, 06:50#137344Dragbil har jag Mitsubishi L200 eller Pajero till . Änvänder mestadels pajeron pga starkare motor och 3,3 tons dragvikt .
Skapa konto
Skapa konto
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar