tor 04 aug 2011, 00:38#134777
nej en lastmaskin gör inte 70 knyck
på österlen stängdes alla vägar utom europa vägnätet 23/12 kl 1700 eftersom det var för mycke snöstorm för att kunna hållas öppet
alla lantbrukare inkl,jag kör snö med latmaskiner traktorer me frontlastare eller med snöblad
finns en handfull plogutrustade lastbilar, för att minska kostnaderna så sänker svevia hastigheten till 70km för att kunna tillämpa,mindre väg och då ha öppnat för möjligheten att använda lantbrukarnas maskiner, vilket är positivt eftersom lantbruket behöver en extra slant. MEN,sitta och öppna en väg efter snöstorm och formligen bygga 4m höga drivor vid sidorna tar tid,väldigt lång tid, OCH dessa djävla lastbils chaffisar, ja dom e ett jävla släkte
ja ska fram ja har tider o passa o nu ser du till o öppna väghelvetet ögona böj för ja ska lossa där eller ska me färjan som e inställd
personbilar e lättare o tackla för en skopa snö framför fronten sen har vi dom på långtidsparkering
denne vintern hade österlen 5000ton sand och salt till förfogande så snacka om att en gled han hit,en gled han dit, o sen ner i drivan. inga orange snökäppar sattes ut eftersom svevia inte hade tid att leverera dessa till entreprenörerna ,fast dom kom 12jan när vi hade 30cm tjäle i marken så de ligger i maskinhallen ännu
blåser de 25m/sek och lös snö på fälten så hamnar de i meter drivor på vägen eftersom väg kanten som består av gräs sammlar snön o sen bygger de på. finns ingen skog som dämpar eländet utan de stannar upp vid husväggar och häckar uttill vägen
önskar ni var här nere när de e snöstorm, finns norrlänningar som aldrig sett så mycke snö förr.
men nu ska svevia spara, en lastbils chaffis får bara köra 8 tim,medans en bone kan köra hela snösäsongen utan vila !!!! eller iaf nåt dygn
jag började mitt pass 7,00 22/12 var hemma 22,00 26/12 sovit några timn totalt i lastaren
visst jag e tacksam för ja har jobbet på svevia för dom betalar mina maskiner och har 4traktorer 1L70F 1 huddig 1260 i snösvängen,men anser att de får finnas gränser
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto