Traktorer och processorer

Valtra N-serie

6 inlägg 4522 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valtra N-serie

trädsamlare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13109 Någon som har erfarenheter av Valtras N-serie i skogen?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#13312 Hej,
Nej ingen egen erfarenhet...men är inte N ersättaren till 6000-serien.
De går ju att få med skogshytt, twintrac och turbinkoppling, dessutom samma hästkraftsegment som "gamla" 6000-serien?!

Summa summarum: den torde funka likt en 6000:en i skogen, skapligt bra m.a.o?!

MvH Fredrik

Avatar Fallback
Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13350 Hej, provsatt nyligen en N-serie med twintrac. I princip omöjlig att bara snurra runt stolen som i gamla 05-serien.

MVH

MN

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14327 Vi har en N101HiTech på skolan och min personliga åsikt om denna är inte den bästa... Köra på landsväg i 40 km/h är en omölilghet då gaspedalen går aldeles för lätt. finns ju handgas men den är lite omständig... vi har även twintrac på våran och det är lite bökigt att vända runt stolen för att köra bakåt... och väl bakåt så har man inte världens bästa komfort heller... ska man sitta bekvämt så har man långt till bååde pedaler och ratt

Användarvisningsbild

Re: Valtra N-serie

Fredrik Reuter  
#480631 Hej,
Nu är det 10 år sedan den kära 6000-serien fasades ut till fördel för Valtras N-serie.
Hur tycker du dessa tio år har förlöpt? Är det fortfarande 6000-serien som är favoriten eller har N-serien teknik anammats?

Avatar Fallback

Re: Valtra N-serie

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480673 De äldsta börjar snart hamna inom skotthåll för oss vanliga månskensbönder :wink:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).