Vedmaskiner, flishuggar

Flismaskin...

7 inlägg 5263 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flismaskin...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1330 Här är en liten söt sak byggd i Örkeljunga.
500+hk Den störste Scania motorn de kunde köpa, Kommmerinte ihåg exact antal pollar men de behövdes allihop!!!!
Sitter på en flak växlar dumper och körs från skotaren, start matning, utkast....

Bild




   TS
Trejon
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1331 Liten manlig sak de där..... 😈

   TS
Avatar Fallback
Fredrik  
#1332
Mange skrev:Liten manlig sak de där..... 😈


Jepp... :mrgreen:

Avatar Fallback
Hansson  
#1334 Grym maskin.
Skulle inte vilja hamna i den av misstag :)

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1338
Bild

   TS
Avatar Fallback
Andreas B  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1389 Såg en liknande maskin för några årsedan, men flisaggregatet hade CAT-motor om jag minns rätt. Den jag såg stod på marken när den användes och kopplades in elektriskt mot en skotare med lastväxlarram. Skotaren hade även ett banke till lastväxlaren, så den kunda antingen flytta flisaren eller så användes den till att köra fram GROT för flisning.

Någon som vet om det finns många maskiner som denna tillverkade? jag har bara sett en i verkligheten, och nu en till på bild

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1396 Dessa grabbarna har en lika dan till som är 3 år gammal och fast monterad på dumper. 90 cm i diameter o 400cc i timmen är rätt häftigt!

Det finns ett bolag till här som kör flisare med balja monterat på skotare. de har 1 eller 2 skyttlar med bara balja som flisen tippar i.
Komunen har en monterad på lastbil, men dessa har inte i närhet av den kapacitet som den på dumpern.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).