fre 27 maj 2011, 08:05#130100Lyfter min egen gamla tråd här. Tänkte att jag skulle fått löst detta en gång för alla, mest för att det SKA gå att lösa, har andra sågar jag kan använda. Hva 353 och 339XP är ju av lite nyare snitt.
Vad gäller hålet så går det in i tanken, men frågan är om det skall vara där eller om man lugnt kan sätta igen det?
Men det större problemet är att det läcker en massa olja runt svärdinfästningen. Jag tycker inte att jag få något snyggt oljestreck om jag testar mot en träbit. Smörjer gör det för det kommer rätt mycket olja på svärdet, tveksamt om det är tillräckligt. Jag använder sågen till smågrejer hemmavid, i skogen använder jag de nya sågarna, så den går inte mycket eller speciellt hårt. Jag bytte de båda packningarna efter pumpen, dvs den lilla runda i början av röret och den större vid plåten vid svärdet. Körde den en stund och det verkade inte läcka, men efter den stått en stund hade det runnit en delfrån svärdet, ner i kopplingen osv så det verkar inte vara tätt. Vad göra? Skall jag byta plåten också, lägga lite silikon eller liknande runt eller vad?
Kör man utan oljerör och svärd så kommer det bara olja ur pumpmynningen, så jag gissar att det inte läcker ut nån annanstans ifrån själva kroppen.