Före och efter jobbet

Skogsmaskin Simulator

26 inlägg 21514 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39116 Ja fler kanske skulle få intresse om det var så enkelt att pröva på, finns ju mycket grävmaskin-simulator spel typ. Finns även simulator för yrket bonde :D Har själv prövat, riktigt kul. Så frågan är varför det inte finns någon skogs simulator alls :( Jag tycker det skulle vara kul att pröva lite skördare på simulator. Då man tillbringar all annan tid i skotaren :D

Elmia
Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39120 Vad finns det för grävmaskinssimulatorer då?

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39122
Palms skrev:Vad finns det för grävmaskinssimulatorer då?


Finns en demo utav en riktig simulator på internet kan inte adress nu. Sen finns det simulator/spel som construction destruction och bagger simulator 2008.

Avatar Fallback
Jimmy_Nilsson  
#39170
Valmet860.1 skrev:
Palms skrev:Vad finns det för grävmaskinssimulatorer då?


Finns en demo utav en riktig simulator på internet kan inte adress nu. Sen finns det simulator/spel som construction destruction och bagger simulator 2008.

Tänkte du på denna?
http://www.blimaskinforare.nu/

Har inte provat den själv för min dator är för trög :P

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39186 Ja precis den :) Har inte fått den att funka, saknar en licensfil bara. Den dom skickar funkar ej :(

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39191 Har fått det att funka nu. kan lasta 11 stenar sen är demot över. Lite halv kul ändå.

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39195 Testade just, men den kräver joystick och det har jag inte inkopplad.
Det borde finnas en variant med enbart tgb-styrning.

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39210
Slurfi skrev:Testade just, men den kräver joystick och det har jag inte inkopplad.
Det borde finnas en variant med enbart tgb-styrning.


Har en handkontroll med två analoga spakar på. Funkar kanon. Kan tipsa om construction destruction där kan man köra med tangenterna.

Avatar Fallback
Skogsmullle  
#39622 vi har på S:A vikens naturbruksgymnasium 4 st. kran simulatorer som inte är något att ha..

sedan har vi en Ponsse skördare 3D

och en john deere skosdare som man även kan skota i..

saknar valmet simulatorn...

men om man nu ska börja prata priser och så.. så ligger skördarsimulatorerna på nästan lika mycket som en maskin..

bättre att satsa på riktig maskin i stället.. man blir ganska snart trött på simulatorerna och yr i huvudet av 3D funktionen...

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin Simulator

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42937 Hehe dom nya skotar-skördar simulatorerna vi har på skolan( Stora Segerstad & Värnamo Naturbruksgymnasium ) nu kostade 3 miljoner styck om ja inte minns fel :D Så om man har pengar till en sån kan man ju nästan köpa en riktig maskin istället... :wink:

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskin Simulator

backgården  
#131668 Jag har skikat ett mail till john deere och dom har inga PC simulatorer till privat personer!=)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar