Traktorn i skogen

Värde på ekipage?

7 inlägg 4110 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Värde på ekipage?

pluto  
#131275 Hej!
Har större utrustning än vad jag behöver och klarar av.
Funderar på mindre ekipage typ ATV+vagn.
Cirka värde på det jag har? Mellan tumme och pekfinger. . .


Volvo BM2200, 1979. Ca 6000 timmar.
Mohedavagn 230cc FMV, 1987.

Tack så länge.
:grin:



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Värde på ekipage?

loppan  
#131276 Traktor 50000 .- Kärra 35-40000:- Hela ekipaget max 85000:- Du kommer att byta ned dig och dessutom blir det dyrare med fyrhjuling.

Användarvisningsbild

Re: Värde på ekipage?

Mäki  
#131280
loppan skrev:Traktor 50000 .- Kärra 35-40000:- Hela ekipaget max 85000:- Du kommer att byta ned dig och dessutom blir det dyrare med fyrhjuling.

Håller med. Dessutom kostar väl ATV+ vagn ca 150 000:- så jag skulle aldrig byta.

Avatar Fallback

Re: Värde på ekipage?

pluto  
#131290 Vet att det blir klenare utrustning och att det kommer att kosta. Men det blir mer hanterbart eftersom storskogen är nere och jag bara kommer att köra för gallring och lite ved till uppvärmningen. ATV smidigare och mer framkomligt för det skogsbruk som kommer att råda framöver.

Tack för tipset om priset på åket.

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde på ekipage?

ulfgustav  
#131294 Hej
Jag skulle kunna ha bytesalternativ med dig men var finns du????

Användarvisningsbild

Re: Värde på ekipage?

jonathanA  
#131493 Du måste ha drift på atv-vagnen annars så kör du fast på en kotte! kör med traktorn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar Fallback

Re: Värde på ekipage?

Storken  
#132275 ATV istället för traktorekipage ?
Ja, så länge det stannar vid tanken är det nog bra, men i praktiken- glöm det !
:-t
Dessutom är det ju så att skogen ofta växer fortare än man tror - det händer ganska mycket bara på 10 år...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).