Små skogsmaskiner och övriga maskiner

nytt från kranman - Bison 6000

55 inlägg 36171 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: nytt från kranman

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130258 Det verkar inte som att de säljer 4,4m-kranen. Både hemsidan och de broschyrer de hade talar bara om 3,5m-kranen (30-50). De har en 4,1m-kran (40-10) som de säljer med vagnen T4500 och den kranen behöver >25 l/min vilket inget av deras lösa hydraulaggregat klarar av, de ligger på 12 l/min

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman

Henrik Petersen  
#130263 4,4M kranen visades som en nyhet, skulle tro den kommer på hemsidan när de kommer till jobbet efter Elmia.

Henrik

   TS
Avatar Fallback

Re: nytt från kranman

seabr  
#130272 Här är en bild på den

Bild


Uploaded with ImageShack.us

Användarvisningsbild

Re: nytt från kranman

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130277
seabr skrev:Här är en bild på den

Bild


Uploaded with ImageShack.us

Nä, det är den gamla 3,5 m-kranen 30-50.

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman

seabr  
#130290 Det var någon som ville ha en bild när de körde med den

Användarvisningsbild

Re: nytt från kranman

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130319
seabr skrev:Det var någon som ville ha en bild när de körde med den


Man får väl hoppas att det kommer ordentligt med filmer när de kör med den också :geek:

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

seabr  
#130322 Jag tycker att den verkar trång i hytten. killen som kör har ryggen i ratten och han var nomal lång, kan bli problem om man har långa ben.

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

Henrik Petersen  
#130337 Klart det blir trångt i "hytten" om man bygger en mini skotare som ska vare så liten och billig som mögligt :grin:

Henrik

   TS
Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130368 Jag tycker det ser lite ovettigt ut med traktormönstrade bakdäck och så drivrullar som ska försöka hitta friktion uppepå dessa mönsterklackar.
Finns det inte så små däck med mönster som passar i drivrullarna, liknande däcken på stora huggarvagnar med drift, eller?

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

Bullarn  
#130619
seabr skrev:Jag tycker att den verkar trång i hytten. killen som kör har ryggen i ratten och han var nomal lång, kan bli problem om man har långa ben.


Han som kör är närmare 2 m å de e väl å ta i för "normal" lång? :) dom maskinerna dom hade där va protototyper, första maskinen blev klar för ca 3 veckor sen så dom har inte hunnit prova dom riktigt än ;)

Användarvisningsbild

Re: nytt från kranman - Bison 6000

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#130631 Jag reagerade också på att de hade en så lång kille att köra. Men han verkade kunna trassla sig ur hytten ganska bra.

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

ryared  
#130658 nog för att avestavagnen har kopierat lite men såg ni den hydrauliska inställbara boggin dom hade, den var ju riktigt fräck!

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

mozart2011  
#130678 Joo, detta med inställbar boggie verkar intressant. Trots att jag är nybliven kranman T1900 ägare ( med 3,5 meters kran.) :sad:

Användarvisningsbild

Re: nytt från kranman - Bison 6000

Sme´n  
#130744 Avestavagnens drivning verkar fin stod att den var 250% starkare än föregångaren!

Avatar Fallback

Re: nytt från kranman - Bison 6000

ryared  
#130815 men det var väl bara med den stora bensinmotorn på. Frågan är om det är motorn eller själva drivningen som gör den så mycket starkare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).