Traktorer och processorer

För o nackdelar med ARBRO STROKE 350

4 inlägg 10108 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

För o nackdelar med ARBRO STROKE 350

stefan andersson  
#129589 Är lite nyfiken på hur arbron funkar, finns det några bekymer med dom, är de driftsäkra?
Är det mycke elektronik i dom?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: För o nackdelar med ARBRO STROKE 350

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129591 Den är elektriskt styrd med elventiler och en dator(olika beroende på hur avanserad aptering o årsmodell) som fixar längd o diametermätning med 8 förval, välj längd o håll inne pistolgreppet så matar den fram rätt längd.

Du ska nog köpa en från mitten av 2000talet så är förstärkt lite överallt då tidigare vägde mindre och tändera att spricka lite här o där.
Jag har kanske slitit sönder min i FÖR grov skog under Gudrun o Per.
Annars ser jag inte att de inte skulle vara driftsäkra om man använder dom till det dom är avsedda för, gallring.
Iom att det är en stegmatare så är den inte så snabb men i gengälld så kräver den inte enorma flöden för att göra sitt jobb.

Avatar Fallback

Re: För o nackdelar med ARBRO STROKE 350

stefan andersson  
#129605 Är det nått speciellt man ska kika på? vid ev brister.
Den ja ev ska titta på är en från 2007. Vad kan man betala för en sådan?

   TS
Avatar Fallback

Re: För o nackdelar med ARBRO STROKE 350

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129708 Kolla så de inte är sprickor i kvist o hållknivar(de är kraftigare på en så pass ny maskin än min) att leder inte glappar.
Lyft på locket o kolla in alla slangar o givarkablar.
Hör vad han kört för nåt och hur stor volym

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).