Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Rottne H15

16 inlägg 9005 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rottne H15

Gubben  
#127934 Jag skulle gärna vilja höra lite om Rottne H15. Ev svag heter och även positiv fedback välkomnas. Jag har börjat titta runt efter en ny maskin och värden börjar mer o mer tona i blått efter jd o valmets problem. :smile:



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Rottne H15

rocky  
#127943 Antar det ska vara F15?

Avatar Fallback

Re: Rottne H15

Gubben  
#128332 jo

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H15

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128426 Har du provkört någon? Om inte borde du prata med Johan Grandin dom kör demo med en f15 nu.
F18 är vi då väldigt nöjda med än så länge.

Avatar Fallback

Re: Rottne H15

Gubben  
#128456 Jo. Det är ju inte heller så länge till skogs nolia. Vi har skotat färdigt på tisdag el onsdag sen börjar markberedningen så det är ingen ide att ta ut en demo fören i slutet av juli.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H15

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128529 Då får du ta dig an sväng förbi överkalix nån gång i sommar, är ett gäng där som köpt den f15 som nu går på demo och dom ska köra den som markberedare i sommar.
Dom får den på nån vecka tror jag.

Användarvisningsbild

Re: Rottne H15

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128540
Valmet 890 skrev:dom ska köra den som markberedare i sommar.

Vad ska dom dra med den,harv lr högläggare?

Avatar Fallback

Re: Rottne H15

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128547 dom ska ha såndär markberedare som sitter i midjan på den, veckan som var så åkte den upp till piteå på service sen skulle den ut till 2st demo till sen skulle den levereras ut till kund som johan sa.

Avatar Fallback

Re: Rottne H15

Gubben  
#128548 Intressant för jag kör med en gssp 04 på 860.1:an. Undrar hur den funkar på rottnen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H15

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128618 Jag tror det blir gssp 04an dom ska köra med på den.

Avatar Fallback

Re: Rottne H15

Gubben  
#128888 Ska bli intressant att höra hur det funkar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Rottne H15

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129211 Ingen här inne som har eller kör F15?

Avatar Fallback

Re: Rottne H15

miffo4  
#129258 Vi får ut en f15 idag på prov.verkar vara en bra maskin

Avatar Fallback

Re: Rottne H15

kalle-o  
#130982 Nu har vi kört 1 vecka med f15 och gssp04 i markberedning. Suverän basmaskin som går otroligt mjukt med comfort line. Bara att sätta på fart hållaren och justera farten med potentiometern. Den är stark och drar bra på låga varv jämfört med 1410dIII som vi körde med förra sommaren. Har inte hunnit kolla bränsleförbrukningen än men kommer med mer info.

Avatar Fallback

Re: Rottne H15

Gubben  
#133477 Intressant. Vart i norrbotten håller ni till. Det hade varit intressant med ett studiebesök.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).