Skogsvagn (Huggarvagnar)

risgrip till vagnen

8 inlägg 6727 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

risgrip till vagnen

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124902 Jag har bestämt mig för att köpa en riktig risgrip till skogsvagnen då den vanliga gripen både är utsliten och mindre lämplig att försöka plocka ris med :???: Men utbudet är väl inte precis enormt.. har kollat på farmas lilla grip( 0,16) och den verkar ju okej. annars då? kellfri har ju en lite större(0,21), men vet inte hur kvalitén är?
behöver tips och råd!



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: risgrip till vagnen

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125056 Moheda har ju en.. http://www.mohedasystem.se/CM.php?PageID=38808

Avatar Fallback

Re: risgrip till vagnen

gilen  
#125204 Dalagripen har en som jag använt denna vinter skotat ut 4-500 m3 kanske inte billigast men har funkat bra

Avatar Fallback

Re: risgrip till vagnen

joswe  
Avatar Fallback

Re: risgrip till vagnen

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125225 Beställde en farmagrip som borde kunna komma innan veckans slut. Får väl se hur den känns att köra med och om den håller..

   TS
Användarvisningsbild

Re: risgrip till vagnen

jonathanA  
#125644 jag tog en timmergrip och kapade bort plattjärnen mellan "fingrarna" och det funkade super, tror den var från KTS.
när marken är mjuk är det väldigt skönt att slippa få med sig jordtuvor! tyvärr så blir det ju inte att man byter grip när man "bara" ska köra några lass!
Lycka till!

Avatar Fallback

Re: risgrip till vagnen

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127632 Har kört några kubik med gripen och är då mycket nöjd hittills :grin: givetvis så hade dom väl lyckats skicka en 0,19 grip även fast ja beställde 0,16, så den är väl på gränsen till lite stor.. :roll:

   TS
Användarvisningsbild

Re: risgrip till vagnen

jonathanA  
#127647 Kul å höra att du e nöjd! på vintern känner jag inte nått större behov av risgripen, då riset ofta ligger i snön, lr marken är stenhård! men "städar man en åkerkant å marken är mjuk så är den väldigt bra att ha!
ha det gött!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).