mån 22 aug 2011, 02:12#136405
har suttit o kollat på era maskinhallsbyggen, o ska nu lägga min syn på det!!! inga vulgära koments !tack
byggde 2010 en ny verkstad lager och tvätthall,24x48m vägghöjd 5,40 nockhöjd 9,30
isolerad 22cm tjock platta med golvvärme isolerade betongväggar med vit singel utvändigt och vita innerväggar med klarlackad yta.
fritt ända upp i nock,isolerat tak med nondropp ,,,kondensskydd som är en typ plastmassa som e sprutad på plåten.
tänk på att kondens droppar sätter märke i lacken på maskinerna
isolerad vikport i båda gavlar 7x6m och i långsidan 6,10x4,50.
har lager delen i mitten och däröver kontor lunchrum personal utrymme och slängde in dass dusch med
total entreprenad på hela bygget,in och utvändigt asfalterat runt om utanför liksom hela gårdsplanen.
la in smörjgrop i verkstan för alla eventuella framtida behov, genomgående travers i hela huset riktbalkar i verkstads golvet och bultfäste längs väggarna om man vill bulta fast smärgel eller pelarborr
köpte byggnaden av A betong och de kostade ju en hel del o lite till MEN en modern verkstad med fönster i väggar port och tak, varmt även om de e -30gr golvvärmen kompletterad med 2 aero temps,som inte varit igång ännu
vatten avlopp värme kulvert el indraget o inkopplat totala tiden för hela bygget var 3 veckor, för att betongen skulle bränna o de var mycke jobb runtom byggnaden.
vattenburen golvvärme naturligtvis,OCH även golvvärme i betongplattan 2m utanför portarna, ingen snö o is där inte ,vísst ja eldar väl för kråkorna men de bjuder ja på.
den är lev.i byggasts stommarna restes med kranbil likadant väggarna
räknade mycke innan vi byggde och tog in offerter från ett par firmor, ska även tillägga att Abetong tidigare också byggt maskinhallar spannmåls tork/lager och pannhus byggnaden, så jag vet va jag får av dom
tror en total entreprenad är billigast för ett nybygge om man räknar lite lön till saj själv med.
vet en del här som gutet ner telestolpar till väggstomme när dom byggt sina hus
mit kvm pris är 2098kr så kan ni räkna själva o gämföra med vad ni har för byggkostnad, tilläggas skall att markarbete o asfaltering utvändigt är ca 3000kvm