Verkstan

Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

46 inlägg 25692 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121696 Jo det har nyttjats av en bekant, han köpte nåt gammalt och trist på en bondauktion och bytte mot splittnytt.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121710 Köp Biltema eller Ampros så får du bra satser.


Inte Julas. Den satsen köper man samma på Harald nyborgs för typ 300kr å den är inte så bra. Har två sådana satser. en på var bil.

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

skrotnisse  
#122959 Köpa kvalite är de ända raka om man ska hålla på. Kör själv mest Hazet är rätt dyrt men håller bra, de räcker att köpa en gång så håller de hela livet, får väll kompliter någon gång om man drar sönder något.
Bacho satsen med teleskoskaftet är ganska bra kvalitet köpte mitt för 1500 + moms
Ampro var lite tveksam till kvaliten i början men är förhållande bra till priset.
Ampro är bäst av dom här på garanti ialla fall, sönderdragen hylsa eller drag skaft bara att hämta ut nya.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122989 Värt att tänka på är att 12-kant är mkt trevligt.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

totte  
#122996 12-kant är trevligt men inte optimalt om det handllar om mycket stora moment. Användningsområdet bör avgöra.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123002 Har en gammal Bacho-sats numera, med både mm och tum hylsor. Den här hållit sen jag var barn, vilket är lääänge sedan, och känns som ny nu när jag använder den igen.

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Robertberg  
#123017 Jag fick en sats med ampros långa krafthylsor i julklapp.
Storlek 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 21, 22 och 24.
Noterade att 15 inte var med, så jag åkte till Swedol för att komplettera.

Men märkligt nog fanns inte 15 i långt utförande!
Frågade även personalen
Kan de göra en hylsa i storlek 11 borde de väl även kunna göra en 15?

Jag löste det hela men en kort 15 och en liten förlängare.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123021
totte skrev:12-kant är trevligt men inte optimalt om det handllar om mycket stora moment. Användningsområdet bör avgöra.

Det lustiga var att jag och en mekare drog mkt stora moment i veckan och det blev lättare att få
momentnyckeln i bra läge med 12-kant så vi bytte till en sån hylsa och drog 60kg, allt vad momentnyckeln
klarade av, 36mm 12-kanthylsa & en nära 120cm lång bamsemomentnyckel och i den hängde jag.
Iofs var det bara fina grejer i hans låda. Mkt fina.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

totte  
#123028 Hylsorna håller nog om de är bra. Problemet med tolvkant kan vara bultarna, om skallarna är lite hörnskadade så kan tolvkanten slira över. Men det är i mycket svåra fall. Annars håller jag med som sagt om att tolvkant är trevligare, sexkant har ju hälften så många lägen, vilket ni erfor. Och det är än viktigare att tolvkanter är fina. Mkt fina.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

viktor meck  
#124111 kolla på tengtools och ampro

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Camaro1969  
#566432 hur ser det ut nu, 8 år senare?

jag ska införskaffa en 3/4" hylsnyckelsats då jag blivit med traktor då räcker inte vanliga verktyg till längre=)

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

rokon  
#566449
Camaro1969 skrev:hur ser det ut nu, 8 år senare?

jag ska införskaffa en 3/4" hylsnyckelsats då jag blivit med traktor då räcker inte vanliga verktyg till längre=)


Rubriken råder den bästa 3/4 hylsnyckelsatsen, vad är det bästa att ta hänsyn till? Jag ser det som är adekvat för mig visavi kostnad och även tiden för inköpet var man befinner sig mm.

Jag köpte Biltemas nu på eftervintern den kostade några kronor under 1000-lappen samt deras långa skaft och de kostade omkring ca 460 kr, snabbt köp när jag ändå var där. På 3/4 tums satsen har de fortfarande 10 års garantin.

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Avslutat-02  
#566460 Jag skruvar nästan varje dag, och jag använder Biltemas grejer, deras verktygssatser är bra grejer.

Det jag gillar mest är att det oftast är 6 Kant inuti på hylsorna, inte 12. Slipper dra skruvskallen rund.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Camaro1969  
#566461 då blir det biltemas för mig med.

har mycket biltema sedan tidigare och har aldrig haft sönder något, så kvaliten är tillräcklig

tror även biltemas sats innehöll någon hylsa mer än julas.

däremot ser julas låda bättre ut än biltemas...

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Avslutat-02  
#566462 Jasså, då får man tänka som säljaren på lantmännen sa till mig när vi diskuterade traktorer och jag sa att John Deere va snyggare än Fendt och Valtra,,, utsidan är inte allt,...

Nä sa jag, men du vet väl varför John Deere är grön?

Nä sa han då......

Jo de är inte riktigt mogna.. =))
Alltså kan de bara bli bättre =)) =))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).