Skördare

Aggregat

5 inlägg 4784 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Aggregat

patrol85  
#1187 Hallå!

Är det någon här som kan rekommendera att bra skördaraggregat att köpa begagnat. Skall användas till gallring och lättare slutavverkning. Kommer inte att köra på uppdrag utan enbart på egen skog.

Vore kul om ni ville dela med er av erfarenheter.



   TS
Avatar Fallback
johan  
#1189 Hej!
jag tycker att du ska titta på ett log max aggr , jag kör en rottne 2002 med ett log max 928 som har gått ca 15000h.
det är lätt att skruva med och mycket bra support.
mvh johan

Avatar Fallback
Norge  
#1192 Hej.

Keto har många bra agr. som är lätta och enkla och reparera. Du skriver inte vad du har för basmaskin Men med en Valmetbas så är ett 945 ett bra val

Mvh Norge

Avatar Fallback
patrol85  
#1212 Jag kör med en ÖSA 250 som jag har byggt om till drivare. Har en 374 kran med martini dubbelutskjut. Har i dagsläget ett gammalt ÖSA 735/745 aggregat på, med det har bara längdmätning och börjar bli lite slitet.

Fungerar banddriften bra på KETO-aggregaten. Är det inget som är herrans dyrt att byta när det slits?

   TS
Avatar Fallback
Norge  
#1213 Hej!
Bandmatning är skonsammare mot stammen då du kan köra med lägre klämtryck. Reservdelspriser vet jag inte så mycket om men uppbyggnaden av aggregatet verkar enkel bra kapacitet och låg vikt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).