Den övre är från Hq´s reklam 50years - har inte dom något bättre original hemma? Den undre är från broschyren jag la in i collectors från - enl. tryck 1961. MEN.. vad säger du om loggan på svärdet o kåpan? Juste om du har några ideér om det, Mange.
#121236Kronan ska vara där, o finns kvar på de man hittar i fint skick. Kronan användes fram till HVA 140, sen kom senare loggan med siktet.
Just de svärd som visas på bilden, med hård nos har jag inte hittat någon ets i på något svärd jag hittat. Däremot finns det ofta väl bevarat på de med hjul nos.
#121275Det ser ut som det är upphöjt på bilden, liknande ett nålmärke / pin / slipsnål.
logga.jpg
Enl. nedan så menar jag punkt 3.
Enl. Wikipedia:
En relief (av franska relever ’lyfta upp’) är en abstrakt eller figurativ bild skulpterad på ett plant underlag.
Distinktion görs mellan
1. försänkt relief eller hålrelief, där gestalterna är nedsänkta i den plana bakgrunden. Se till exempel egyptisk konst och runstenar. 2. planrelief, målerisk relief eller lågrelief (franska bas-relief), där gestalterna endast är svagt upphöjda från bakgrunden och inga gestalter står fritt från denna. Typiskt för denna sorts relief är att volymerna är "tillplattade". Se till exempel assyrisk konst. 3. högrelief (franska ronde-bosse, haut-relief), där gestalterna helt eller delvis står fritt från bakgrunden.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).