Verkstan

Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

46 inlägg 25824 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

amcore  
#119617 ja.. tänkte höra med er alla vad ni rekommenderar och inte rekommenderar när det gäller 3/4 hylsnyckel satser!


Bacho har något rejält kit http://www.nimaab.se/se/art/hylsnyckels ... cdrive.php

men kostar dubbelt upp mot för Swedols, Julas, Biltemas varianter som ser ut att vara likadana med i olika färger?..
och då vet väll dom flesta när det gäller Bahco att dom har fått sämre kvalite med åren så då undrar man hur det kitet är?


http://handla.swedol.se/shop/ShowItemLi ... ageSize=10

http://www.jula.se/hylsnyckelsats-3-4-14-delar-124435

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... -13-delar/


Biltemas ser väll bäst ut ekonomiskt då de lär ha 10 års garanti på sin låda? vet inte hur jula ha på sin eller swedol...


eller kan ni rekommendera nåt annat fabrikat :grin:

Tack på förhand!



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

totte  
#119676 Skulle i alla fall inte köpa Julas.

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Cat554  
#119678 Beste satsen får du fra Hazet eller Stahlwille, men de koster jo en bondegård. Har brukt Biltemas en del med godt resultat. I forhold til prisen er de gode, er min erfaring. Med Bahco har jeg helt omvend erfaring.
OH

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

JD 2006  
#119694
Cat554 skrev:Beste satsen får du fra Hazet eller Stahlwille, men de koster jo en bondegård. Har brukt Biltemas en del med godt resultat. I forhold til prisen er de gode, er min erfaring. Med Bahco har jeg helt omvend erfaring.
OH


Samma här har den där stora lådan med allt möjligt i från Biltema.

Har användt den ganska hårt vid ett antal tilfällen och inget har pajjat än så länge :grin:

Men Kamaza tools är ju väldigt fina grejer men såklart lite dyrare.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Mäki  
#119698 Chefen har många av Biltemas verktyg både modell större och mindre och vi är väldigt nöjda med kvaliteten.

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Elfving  
#119703 Köp Biltemalådan du och handla blommor eller annat åt frugan för mellanskillnaden.

Jag har en dylik själv, kvaliteten är bra och de utlovar nya prylar om du har sönder den inom tio år.
Stahlville i all ära; javisst är det bra grejor men deras prissättning riktar sig nog mot mer lukrativa branscher än jord- och skogsbruk där de flesta på detta forum är aktiva.

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Solhemsskog  
#119708 Bacho satsen lätt, teleskopskaftet ä skitbra, de kan man. även om de inte e meningen stå å hoppa på utan att de pajjar... biltema å de där andra krafset blir man bara förbannad av att försöka använda!

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119714 En exakt sån Bachosats köpte jag till jobbet för nån vecka sedan, känns helt ok.
Har dock inte dragit nåt hårt med den så än är allt helt.
Min egen hemma kostade 700:- från Micro har jag för mig, i början av nittiotalet, nittonhundranittiotalet
och den är hel än, har bara kompletterat den lite med adapter till halvtum.
Imho är det en bättre låda till den satsen för den är helt i plåt, och är lättare att få plats med.
Är det firma, köp dyrt. Är det privat, köp billigt.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119721 Varför skall man köpa billigt om det är privat? Är det inte bra att grejorna håller även hemma?

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119725 Argumentet är ju snålhet. Är det en firma så används grejerna mer och av fler samt betalas med oskattade pengar.

Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

totte  
#119728 Det värsta med billigare grejor är att man alltför ofta hamnar i situationer där man inte får dit nyckeln för att det är för tjockt gods. Många av dom billiga grunkorna håller rätt bra, just för att dom är lite tjockare för att kompensera ett sämre material. Så det beror en del på vad man skall göra också, är man inte ofta och mekar i trånga vinklar och så så klarar man sig hyfsat med den övre klassen av hobbygrejor. Dom allra billigaste duger som regel inte till nånting.

Därför som jag börjat köpa Gedore i dom klena dimensionerna, dom är mycket slimmade och verkar hålla, och jag behöver ofta skruva där det är jäkligt trångt, men sällan grövre grejor, där duger mina gamla lite grövre nycklar.

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119731 Har ett gammalt Biltema i servicebilen och ännu är inget trasigt trots idoga försök,bla har både 5 och 6 meters förlängningsrör använts,dock inte på spärrskaftet förstås :lol:
Visst ett spärrskaft med teleskopisk förlängning vore bra ibland men har ett drycgt meter långt aluminiumrör som går utanpå spärrskaftet och kan därmed tjäna som förlängare.

Helt nöjd med Biltema ( Gäller kanske inte allt dom har :roll: )

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

kl-820  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119740 Har en låda 3/4" ampro (swedol) Den verkar hålla, men slimmat och ampro går väl kanske inte han i hand :roll: Det är ju inte riktigt så många hylsor som man kunde önska heller. Så priset stiger väl några hundringar för att man måste köpa till hylsorna som fattas. Men att de är lite klumpiga tycker jag spelar mindre roll över 30 och det är mest däröver de används.

Fördelen med att köpa en lite billigare sats som tex ampro som start är ju att man får en bas och kan komplettera upp med bättre hylsor eller skaft om det behövs.

Avatar Fallback

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

amcore  
#121656 tack så mycket för dom svarena! ska i veckan här åka runt o kolla lite... i nuläget lutar det åt Feltemas sats.. men det återstår att se... såg att Swedol hade Facoms stora låda med.. tror den listade nåt på 5000 plus moms... såg helt bedårande ut :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bästa 3/4 hylsnyckel satsen?

Rubber Duck  
#121657 Facom har (haft) livstids garanti på sina grejor vet jag. Och de står för den också,, farsgubben fick ut ett nytt spärrskaft för några år sedan och det hade han haft som hammare i typ 15 år efter att det lämnat in. Något att ta med i kalkylen kanske.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).