lör 19 feb 2011, 22:43#119537
Tack för det grabbar, Jag kör 3m på dessa bilderna då har jag ganska högt kultryck så det är ingen risk att det lyfter bak, Har exprimenterat lite tidigare med lägre tryck och då hjälper inte fyrhjulingen till någonting och det behövs när man kör fulla lass uppför och nerför, sen har ingen av polarisarna jag haft tagit stryk av det så jag fortsätter så tills det evt skulle hända något, har hårdare fjädrar bak så den är fin med vagnen på men totalt värdelös (sten hård) utan vagn. Har en komplett upsättning med orginal fjäderben liggande som jag byter över när inte ska anv T1700, är ju ett helvete att byta över fjädrarna.
Gjorde så med 700an också när jag hade den.
Kan ju tillägga att jag har kört 5,5m timmer på den, det går fint om man drar bak boggin max (ca 450mm) längrebak än jag har den nu, men det är lite bökigt att ta sej fram med här i skogen för det är ca 40cm socker snö och vagnen genar när den blir så lång vilket gör att den typ aldrig vill gå i fyrhjulings spår och då går det väldigt tungt och sakta för det bara tuggar i den här skit snön, därför har jag den som den är på bilderna så ofta det går, då får jag viktfördelningen jag vill ha samt att den blir väldigt smidig och följsam i skogen
Jag fortsätter och lägga ut bilder så länge ni vill se dem
Mvh Jonas
Mvh Jonas
Polaris 550XP X2 -11, Kranman T1750 griplastarvagn -13, MF 4435 -07, Patu 9t griplastarvagn, Stihl ms 200, 241, HVA 345, 550XPG