Små skogsmaskiner och övriga maskiner

kedjor vs dubb

7 inlägg 3357 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kedjor vs dubb

ymer11  
#119480 Haj, har en grizzly 550 o tänker köra i skogen med timmervagn. Är kedjor eller dubb bäst i detta sammanhang?



   TS
Avatar Fallback

Re: kedjor vs dubb

valtra a 72  
#119482 Absolut kedjor.

Användarvisningsbild

Re: kedjor vs dubb

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119483 Det är nog kedjor som gäller i skogen. På isiga vägar borde dubben vara ett bra altenativ.

Användarvisningsbild

Re: kedjor vs dubb

Seabass  
#119487 Jag har båda och det går inte ens att jämföra, kedjor absolut! rekomenderar östersund kedjans tvärlänk kedja, den tätaste utgåvan (finns 2 typer)

Avatar Fallback

Re: kedjor vs dubb

ymer11  
#119616 konstaterar att merparten förordar kedjor, gäller detta även under den snöfria säsongen? var köper man "östersundskedjan" till bäst pris? Tack på förhand

   TS
Avatar Fallback

Re: kedjor vs dubb

Robertberg  
#119621 Jag har aldrig testat, men skulle gissa att kedjor har ännu högre övertag på den snöfria säsongen :)

Användarvisningsbild

Re: kedjor vs dubb

Seabass  
#119643 Ja kedjorna kan även användas på sommarn biter som regel bättre än utan förutom på berg. Jag köpte min senaste uppsättning hos Mats skog och fritid mest pga att jag får bäst pris där, annars är de sk polaris orginal kedjorna som polaris ÅFna kränger gjorda av östersunds kedjan, de heter ekonomi, å dom ska du inte ha! du ska ha de som är dubbelt så täta, kostar obetydligt mer.
Om du ringer mats skog och fritid så säg bara att du hörde från Jonas i Töcksfors att de hade bäst pris på kedjor, prata med Johan så får du ett kanon pris!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).