Jag har för mig att det var 6700 timmar på den.
Vi har haft en Volvo 650 med enkelverkande (ryck o slit)lastare innan. Så vi är lite nya med fyrhjulsdrift och lastare med snabbfäste. Vi tyckte våran gamla skopa var så kraftig att vi lät den modifieras för smsfäste. Min pappa köpte även nya kraftiga pallgafflar (2,5ton). Han passade även på att köpa nyare snöblad då vårat gamla var mekaniskt.
Jag tänkte visa med bilder och text i denna tråd hur vi anpassar traktorn för våra behov. Kanske någon kan få ett tips om hur vi gör och ta efter men lika gärna mottar jag tips för att göra det bättre, och lära mig mer.
Det första som ska göras är att fästa holmsbladet då vi har hand om snöröjningen.
Vi tänkte först bulta dit en plåt så fästet når upp till traktorn för att lätt kunna ändra fall vi har gjort fel. Traktorn är högre än vad högsta pungten på fästet till bladet är.En tanke som har kommit fram är att efter snöperioden kunna kapa av en del av det gamla holmsfästet(där det är markerat med röd linje på bilden) För att vinna 120mm i mitt tycke onödigt utstick från traktorn.
Det finns många småsaker jag kan tänka mig att göra för att anpassa denna traktor.
efter snöbladet blir det att få dit ventilpaketet till huggarvagnen, Ta bort stolspallen och sätta stolen på en pelare för att få mer plats för fötterna. Fixa "bultar" att hänga lyftarmarna på för dom inte ska vara i vägen i skogen och bukplåt för att nämna några saker.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto