Skogsnyheter

Sveaskog utökar sitt område

5 inlägg 2569 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sveaskog utökar sitt område

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116520 Tydligen så ska Sveaskog öka antalet virkesköpare från 35 till ca 50 och etablera sig i bl.a. Västra Götaland, Bergslagen och Södra Norrland. http://www.skogsaktuellt.se/?p=36856&pt=108&m=1422

Undrar om det resulterar i fler korkade uttalanden från föreningshåll viewtopic.php?f=29&t=5956 :???:
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sveaskog utökar sitt område

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116541 Hoppas de försöker etablera sig på marknaden med hjälpa av högre priser på tex energived.

Användarvisningsbild

Re: Sveaskog utökar sitt område

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116795 För drygt ett år sedan låg de långt efter Vidas och Södras timmerpriser i mitt område, men de har kanske skärpt till sig.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Sveaskog utökar sitt område

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116814 Tja, vad är meningen med att expandera om de inte vill konkurrera med pris? De har då inga befintliga kunder, så några måste de locka. Men vi får se. :-)

Avatar Fallback

Re: Sveaskog utökar sitt område

mashun02  
#125068 Kvalitet, snabbhet och stabilitet? det är lite jobbigt om man valt en liten entreprenör som betalar bäst men som konkar från det att virket är inmätt till dessa att betalningen skall ske!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).