Traktorer och processorer

Elproblem valmet 555 -93

6 inlägg 3540 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Elproblem valmet 555 -93

Axl  
#115864 Blinkersspaken har lagt av (varningsblinkers funkar men inte när man blinkar med spaken), kan man laga den eller är det bara att byta?

Generatorn laddar dåligt, enligt lantmännen kostar det nästan lika mycket att renovera den som att köpa en ny, vad göra?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Elproblem valmet 555 -93

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115981 Leta upp en beg på bilskroten, den behöver ett"W" uttag för varvräknaren.
Om du är road att pula lite så fixar du ihop det o0ch du ska nog använda den gamla remskivan oxå

Användarvisningsbild

Re: Elproblem valmet 555 -93

Skogstomte  
#115994 Inte mycket att krångla med generatorn, en ny är relativt billig, passar och funkar.

http://www.oeparts.se/Produkter?id=1108579

Har micklat med att laga strömbrytare men brukar inte bli bra och ofta är de slitna och slappa i lägena andå... Dessutom ganska billig:

http://www.oeparts.se/Produkt?Identifier=V-619690&sectionId=1108585

Avatar Fallback

Re: Elproblem valmet 555 -93

Axl  
#142870 Väcker den här tråden igen... konstaterade att batteriet var dåligt och for iväg och köpte ett nytt. Det blev en något snabb affär... konstaterade när jag kom hem att det nya är på 100 Ah och det gamla var på 125 Ah, är 100 för lite eller var 125 något overkill?

   TS
Avatar Fallback

Re: Elproblem valmet 555 -93

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#142920 Passar polställningen så funkar de säkert om du använder motorvärmare när det är -20

Avatar Fallback

Re: Elproblem valmet 555 -93

Axl  
#142990 Jo det passade och traktorn startade så det är väl bara till att vara lite noggrannare med motorvärmaren i vinter.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).