Skogsarbete

Möjligheter för jobb

4 inlägg 2445 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Möjligheter för jobb

Jelena  
#115480 Hej
Jag visste inte var någonstans jag skulle skriva så jag tänkte prova här. Jag undrar lite om det här med utbildning och jobb, nämnligen hur funkar det för en person som kommer utifrån(alltså inte Sverige och inte EU i detta fall)för att få jobb om han har gått en motsvarade utbildning för skogsarbetare i sitt hemland? Vet ni om han måste gå om hela utbildningen i Sverige, eller om möjligheten finns att han får jobb ändå. Undrar också lite över utbildningen här i sverige, hittat diverse sidor där det står att man först går en gymnasieutbildning för skogsarbete och sedan yrkeshögskola, stämmer det?
tack för svar
Jelena



   TS
Användarvisningsbild

Re: Möjligheter för jobb

Jerrka  
#115484 Skicka ett CV till olika skogsarbetsgivare, översatt till svenska, med den kompetens och arbetsuppgifter vederbörande har höllit på med i det land han/hon kommer ifrån, och hoppas på svar...Språk och skrift på svenska är nog ganska viktigt känns det som.

Användarvisningsbild

Re: Möjligheter för jobb

Torparn79  
#115485 vilken typ av jobb är du på jakt efter?

maskinförarjobb eller manuella jobb, dvs huggning och röjning?

det finns ett gäng med röjningsfirmor representerade här på forumet.
dom hör nog av sig till dig om dom är intresserade av mer personal.

Avatar Fallback

Re: Möjligheter för jobb

Jelena  
#115867 Tack så mycket för svar!Inget specificierat jobb, bara något som har med skog att göra. Men för att jobba som maskinförare, måste man gå yttligare utbildning än bara gymnasiet?
Var hittar man skogsarbetsgivare?här på forumet?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).