Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

40 inlägg 19841 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#115069 Tjena,

I morgon ska jag beställa en t1700 vagn från Kranman, åsikter på detta mottages tacksamt av er som har erfarenhet av liknande vagnar.
har kört i skogen med 4hjuling och vagn i några år nu och har haft lite olika kombinationer på ekipage men aldrig hydraulisk vagn.
Jag har endast kört ved hittills men iom att jag äntlingen får drift på vagnen så får jag möjlighet att ta mej upp på ställen i skogen där jag inte har kunnat köra tidigare så jag kommer köra lite mer gallring med nya vagnen.
Jag har idag en T1500 med VK1500 vajerkran som jag kört med de sista 2åren som jag varit otroligt nöjd med så därför föll valet på Kranman igen, största anledning till att jag byter nu är 1, drift 2, hydraul vinsch, kranen ser jag som en bonus :)
så till er som har dessa vagnar, är ni nöjda? ni som har tänkt skriva köp en traktor osv behöver inte lägga ner energi då jag redan vet att en atv med vagn inte har samma kapacitet, Jag kör atv för att det är kul och jag är i skogen för att jag tycker det är kul, inget annat ;)

Betäller med elstart och broms funktion samt fjärr vinsch

Mvh Jonas



   TS
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

ce conny  
#115071 låter intressant vad blir hela ekipaget att kosta?

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#115079 runt 95k +m

   TS
Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

matte57128  
#115119 Man kan bara gratulera!
Jag kan inte tänka mig att du kommer att bli annat än skitnöjd - det är i alla fall jag med min T1800 som jag köpte ny 2006, kan inte påminna mig om att något krånglat på den - jo, förresten cylindern till stickan läckte olja efter typ en dags användning, men efter att ha påtalat detta kom det en ny med Posten. Den nya var och är helt OK. Verkar som att alla komponenter har mycket bra kvalitet, ytbehandligen (bara en sån sak!) är helt kanon, lackade delar ser fortfarande mycket fräscha ut. Precis som slangarna, ingen bytt hittills.
Du kommer inte att ångra dig!

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#115214 Låter mycket bra det Matte!, nu är affären gjord så nu återstår bara den olidliga väntan :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

matte57128  
#115222 Ja, he he, hur var det nu igen... "den som väntar på nåt gott väntar oftast för länge..." :P
Jag kommer ihåg känslan, men jag kan garantera att den är värd att vänta på.

Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#115258 ..........
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:46, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#115270 Ok, hoppas det inte är för illa, t1800an har väll lite bättre friktion på rullarna men enligt min åf ska det räcka länge med 1700an.
Är det orken det går på eller fästet på rullarna ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#115288 ..........
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:46, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#115291 Ok men det går att ta sej fram med fullt lass om man bökar lite? Hoppas jag!

   TS
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#115293 .......
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:47, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#115297 Ok, betyder det att du ha broms funktion på vagn bl.a. ? Jag uppgr motorn till 6,5hk för elstartens skull. Vad vill du ha för flaket? :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#115312 .........
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:47, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#115317 Ok, om du får problem att bli av med flaket så kan du höra av dej till mej.

   TS
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

amcore  
#115583 måste säga grattis till dig med :grin: dock blir det säkert en lång väntan, om dom nu inte har sådana vagnar färdiga!
fick vänta drygt en månad på vår vagn och det kändes som år,, men när den väl stod där så va det som julafton :mrgreen:


sen att om den inte skulle ta sig fram så finns det ju alltid bandsatser att köpa till 4hjulingen.. men det hjälper inte heller när det bara är socker till snö som vi har 😡

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).