Vedmaskiner, flishuggar

vedsäck / bigbag

79 inlägg 64644 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vedsäck / bigbag

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11438 Nån som får tag i billiga sådan nånstans..

Är ute efter ett mindre antal, max 20st eller så.. men alla jag sett kostar ju runt 140kr/st tycker de verkar lite dyrt.. snål som man är..

http://www.kisaved.com/pack.htm



   TS
Trejon
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11443 kolla på www.skogma.se

Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11444
gossebear skrev:kolla på www.skogma.se


kollade där, men hittade bara den "dåliga" varianten dvs den utan lyft öron, tittade jag för dåligt?

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#11446 Hej,
Vi köpte Kisa säcken inför årets skörd.
Måste säga att det underlättat avsevärt (men den är ju inte gratis).
Jag kollade runt men hittade ingen billigare då (i våras), http://www.nimaab.se har ju liknande, men de var lite dyrare om jag inte minns fel.

Återkom gärna om du hittar nån billigare som är likvärdig!

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11449 Hur funkar det med torken i såna säckar? Blev bra sugen när jag såg dom.

Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11452 Vi klyver ved rakt i säcken som sedan står ute på lastpall med presenning över.
Har inte märkt att det blir mögel inne i säcken.
Har man tillgång till pallgafflar på frontlastaren så är det väldigt smidigt
att att lasta säcken på släpkärra.

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11456 Okej det låter intressant, hur bra håller säckarna? Hur många säsonger kan man räckna med?

Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11459
Röjkvist skrev:Vi klyver ved rakt i säcken som sedan står ute på lastpall med presenning över.
Har inte märkt att det blir mögel inne i säcken.
Har man tillgång till pallgafflar på frontlastaren så är det väldigt smidigt
att att lasta säcken på släpkärra.


de "säckarna" är väl väldigt ostadiga?

hörde med en som inte var nöjd med de... fast de är ju billiga.. :D

   TS
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#11463 Hej,
Säckarna från Kisaved (ca 1,5m3 med lyftöglor) verkar efter första året tåla en hel del.
Vi har haft säckarna uppträdda i öglorna på pallgafflar och eleverat rakt ned i säcken. Inga revor eller skador hittills.

Säckarna tycker jag är stabila (till skillnad från nätsäcken för pall på ca 1m3), vi lade ut pallar på backen och när säcken vart full vid vedmaskinen körde vi helt enkelt säcken direkt till pallen, ingen välte trots ibland ganska bryskt handhavande (vi köpte 30 säckar).

Torken verkar helt ok. Ingen mögel, tror det beror mycket på att 2 av sidorna är av typ kraftigt myggnät.

MvH Fredrik

Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12712
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Säckarna från Kisaved (ca 1,5m3 med lyftöglor) verkar efter första året tåla en hel del.
Vi har haft säckarna uppträdda i öglorna på pallgafflar och eleverat rakt ned i säcken. Inga revor eller skador hittills.

Säckarna tycker jag är stabila (till skillnad från nätsäcken för pall på ca 1m3), vi lade ut pallar på backen och när säcken vart full vid vedmaskinen körde vi helt enkelt säcken direkt till pallen, ingen välte trots ibland ganska bryskt handhavande (vi köpte 30 säckar).

Torken verkar helt ok. Ingen mögel, tror det beror mycket på att 2 av sidorna är av typ kraftigt myggnät.

MvH Fredrik


jag hittade vedsäckar på ebay, för en bråkdel av priset, dock har de inte två sidor med luftning, men man kan få 10 st för under 500kr+frakt från tyskland typ 20eur..

   TS
Avatar Fallback
Bengt olsson  
#12856 Vad är ebay ?
Är också ute efter säckar gärna ventilerade.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#12869 Hej,
Gissar att Kisaved varit inne på Tyska Ebay, Ebay är ett aktionsföretag som finns i princip hela världen, i sverige heter de Tradera.

Kollade som snabbast men hittade inget som stämde riktigt:

http://search.ebay.de/search/search.dll ... category0=

MvH Fredrik

Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12873 trodde alla viste vad ebay var, men jag har förutfattade meningar för jag jobbar med datorn hela dagarna..

i alla fall jag hittade lite mer bilder...
http://search.ebay.de/search/search.dll ... arch&fgtp=

   TS
Avatar Fallback
Bengt olsson  
#12919 Bra att vissa hittar saker på nätet och kan hjälpa andra. :lol:
Kollade denna sida många säckar att välja emellan men jag såg ingen ventilerad eller med botten tömmning.
Hur funkar det om man vill handla där?

Avatar Fallback
Bengt olsson  
#13847 Idag fick jag mina säckar ifrån Bonnet,40 liters säckarna var bruna till färgen ingen höjdare! :(
1,5 kubiks säckarna verkar kanon bra, bra ventilation ock bra dotten tömmning. :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).