Små skogsmaskiner och övriga maskiner

BJM Bäraren

22 inlägg 12129 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

BJM Bäraren

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#108705 Blev BJM Bäraren ingen lysande ide? Den var på Nolia för väldigt många år sedan men efter det så har det varit väldigt tyst om den. Var den inte kostnadseffektiv eller var det för många fel på dom? Man borde se någon till salu men på blocket lyser den med sin frånvaro.



   TS
Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

stegmaster  
#108708
T24X4 skrev: Man borde se någon till salu men på blocket lyser den med sin frånvaro.

Dom kanskje er så nöjda, att dom inte vil bli av med dom. :wink:
Det er den här du menar? :???:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mEyKIJqLcJ8[/youtube]

Avatar Fallback

Re: BJM Bäraren

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#108740 Tänkte på den äldre versionen som går på band. Måste ha varit slutet på 80 talet eller i början av 90 som jag var och tittade på en kring Ö-vik. Den körde med en Vimek TP540 traktorprocessor.

   TS
Avatar Fallback

Re: BJM Bäraren

corvette87  
#110083 här är det en äldre bjm till salu, hypro har också en redskapsbärare tror jag

Perkinsmotor.
Längdmätning.
Nya matarhjul -08.
Ny Hydralwinsch -09.
Lite körd.
pris 275000 + moms

http://www.blocket.se/alvsborg/Skogsoll ... m?ca=5&w=3

Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

Skogshuggarninorr35  
#110093 En vän till mig i värmland har en engreppare som är byggd på och av BJM med ett stegmatar-aggregat. :smile:

Avatar Fallback

Re: BJM Bäraren

tjoolahopp  
#110263 Och hur funkar den tycker han/du?

Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

Skogshuggarninorr35  
#110267 Han tycker nog att den funkar ganska bra men den är ju byggd så du har motorn bakom dig när du kör, så det gör att han tycker att den blir lite sämre att svänga med.
Och om du ser på bilderna här ovan så är den ju högre fram än bak, och det gör ju att när han kör "framåt" så tar det i underredet ganska ofta.
Sen sitter det en mowikran på 4-5 meter.
Men i övrigt är det en smidig maskin verkar det som :smile:

Avatar Fallback

Re: BJM Bäraren

tjoolahopp  
#110277 Så aggregatet är ej fullt snurrbart åt bägge hållen då?

Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

Skogshuggarninorr35  
#110279 Jo det sitter ett stegmatar-aggregat på kranen med runtomsvängande rotator men du kan ju inte svänga mer än slangarna tillåter

Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

Skogshuggarninorr35  
#110280 Om du föreställer dig att där ljud-dämparen sitter på processorn här ovanför, sitter hytten och där processorenheten sitter är det monterat en skogskran med aggregat i stället

Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110485 Kan du fixa bilder på den ???

Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

Skogshuggarninorr35  
#110487 Vi ska ner och fira jul i värmland så det ska nog gå bra :smile:

Avatar Fallback

Re: BJM Bäraren

tjoolahopp  
#110488 Jamen det verkar ju spännande och lovande får oss teknik freak. Lilla julafton.

Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110614 låter bra ser jag fram emot. Gör ju inget om det blir en film med :wink: .

Användarvisningsbild

Re: BJM Bäraren

Skogshuggarninorr35  
#111791 Nu jäklar pojkar kommer det snart foton på skördaren, ska bara ta mej hem till Umeå först.:)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).