Skördare

Dsp 4000

11 inlägg 5187 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#107811 Det händer ibland att Data error dioden tänds på sio-kortet, när jag startar min Rottne 2004. Det finns stöm fram till effektnoden och till sio-kortet. Jag har tänkt på den lilla kabeln mellan kopplingsblocket och effektnoden. vad tror ni?



   TS
Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

blixxxt  
#107929
samuel skrev:Det händer ibland att Data error dioden tänds på sio-kortet, när jag startar min Rottne 2004. Det finns stöm fram till effektnoden och till sio-kortet. Jag har tänkt på den lilla kabeln mellan kopplingsblocket och effektnoden. vad tror ni?


Har du haft några problem med det då?
På min lyser det rött mest hela tiden :P
Just data error dioden lever sitt eget lilla liv, men vad jag fått höra är det inget att bekymra sig om.

Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#107965 När dioden är tänd fungerar inte aggregatet. Detta har hänt 3 gånger och då har det varit fuktigt väder. Brukar hjälpa att slå av huvudstömmen en stund.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dsp 4000

bodaedet  
#107973 På min var effektnoden kass, den röda lampan lyste ibland när noden ballade ur, ibland inte. Blev inte riktigt klok på det där. 😡
Ett litet knack på aggregatet på den sidan som noden sitter på så funkade det ett tag igen.

Användarvisningsbild

Re: Dsp 4000

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#108007 Röda dioden på noden lyser även så fort den tappar kontakten med någon av magnet spolarna.

Röda dioden på sio kortet lyser så fort noden tappar strömmen.

Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#108076 Tack för svaren!! Peppar peppar ta i trä har kört två veckor utan att det har hänt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109515 Har ni upplevt att dsp kan tappa diameter kurvan ibland. Om jag grundkalibrerar så är alla diameter klasser på 100% efter ett tag så kan någon klass ändrat sig till 10%. Varför blir det så??

   TS
Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

blixxxt  
#110227
samuel skrev:Har ni upplevt att dsp kan tappa diameter kurvan ibland. Om jag grundkalibrerar så är alla diameter klasser på 100% efter ett tag så kan någon klass ändrat sig till 10%. Varför blir det så??



Det verkar hända vid uppstart för mig ibland men jag vet inte varför :???:
Händer det alltså under drift för dig?

Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110258 Ibland har inte hänt nu på två dagar. ska till lägga att det inte hänt sedan jag fin kalibrerade maskinen. Innan kunde de hända flera gånger /dag. Va bara att gå in på kalibrering och sedan gå ur igen så var allt som det skulle. Ingen aning varför det kan bli så.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

skogsarbetaren  
#112978 Har för mig att jag bytte ett litet batteri (stl 50öring) i uppkant på dataskärmen,är inte säker på att det var
just vid det problemet,känner dock igen det.
/Thomas

Avatar Fallback

Re: Dsp 4000

sjovik  
#113003 Jag har fått till svar från rottne verkstaden att det är en bugg i datapogramet. Det händer en gång i månaden ungefär.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).